En månad

Åh detta måste jag läsa. Jag kan alltså nå min ursprungsvikt och få en helt platt mage inom en månad!!

Skämt osido, alla borde veta att det inte är hälsosamt, hållbart att gå ner 5 kilo på en vecka om man inte är supermkt överviktig. Sen är det tyvärr omöjligt att få en platt mage på bara några veckor (om den inte va nästintill platt när man började).  Mitt råd är att äta med sunt förnuft. Försöka utesluta socker och snabba kolhydrater så mycket som möjligt, tillsatser osv. Äta så rent som möjligt och få i sig alla näringsämnen. Man behöver inte krångla till det med dieter. Jag tror inte tex 5:2 dieten funkar i långa loppet eller att lchf är så bra på lång sikt. För kroppen behöver bra kolhydrater och man vill ju kosten ska funka för alltid och inte bara under en dietperiod. 


Blev en timmes powerwalk idag. Men fick såklart ont i svanken, höften och ljumsken. Är så less på att jag ska få ont överallt såfort jag rör på mig..






Kommentarer
Cecilia

Åh, jag får också ont i höften när jag promenerar.. Sjukt irriterande. Tror det har att göra med att jag "stod och hängde" på höften väldigt ofta på mitt gamla arbete. Fick tips om att stretcha höften ordentligt och allmänt efter träning för att undvika att bli stel just där. Känns lite bättre, men blir fortfarande öm/stel..

Svar: Ja de kan ju va en faktor. Jag tror det dels beror på graviditeten och att min höftben är snett o då belastas ena sidan mer. Väldigt drygt.
Malin

2013-11-09 @ 14:47:35
URL: http://ceciliajacobson.forme.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0