Föräldrarollen

Jag kan inte riktigt säga jag har insett att jag blivit mamma. Jag känner mig inte som en mamma och det tar tid att inse man har en son. Eller kommer man nånsin förstå det? :) Jag tycker tiden har gått så fort, lite läskigt fort! Dagarna bara springer iväg. Beror nog på att man alltid har att göra, känner aldrig att jag är rastlös och inte vet vad jag ska göra vilket jag tycker är skönt. Hatar att va uttråkad. 
Däremot om jag inte hade haft Vincent hade jag varit rastlös ofta. Då blir man ju klar med alla sysslor man har under dagen mycket fortare :P
 
 
Jag är glad Vincent fortfarande är en rätt lätt bebis, hur jobbigt hade det inte varit om han vaknade varje natt och inte kunde somna om sen? Det har inte hänt en endaste gång, eller jo, en gång vid 4-tiden så va han rätt pigg, men han somnade tillslut sån tur va :P Jag tror däremot det kommer bli svårare med andra barnet om det blir en mer krävande bebis. Man är ju van med Vincent och tror ju att det kommer va samma med nästa bebis. Men det kan verkligen bli helt annorlunda :S Och då har man två att ta hand om. Jag känner inte jag är redo för den utmaningen just nu, eller är man nånsin det? :P Men det är nåt man helt enkelt måste gå igenom för jag vill ju ha två barn och det är ju tufft samtidigt som det är en underbar resa.
 
 
Nykläckt Vincent <3 Min lilla mullvad!
 
4 månader. Håret har blivit mycket ljusare och hans ögon har ploppat upp ordentligt. Sen har han även vuxit in sin näsa hehe, brukade mobba hans näsa lite när han va nyfödd ;)
 
 


Kommentarer
Anonym

jag er inte forelder, men kan tenka mig at det er en stor omstelling at gå genam.

men vore tokigt om inte det va,
For at det er ju stort at få barn.

Plutslig kommer man på 2 plats,
Och barnet på førsta plats.

Jag hørt alla som snakker om når det ena barnet børjat gå och snakka ochså så børjar man få lyst på andra barnet av sig sjelv...

Då har man redan glømt at dom va så små en gång..

Min mamma snakker alltid om hur mysigt det va som helst, och at jag bara va søt...

haha...

men det er for at det glemms sen, alt som va jobbigt.

Hon tycker visst fortfarande at tiden fløg :P

haha o nu e jag vuxen.

Svar: Hehe ja jag inser nog att jag har barn när han flyttar hemifrån eller nåt :P Jag kan tänka mig man mest kommer ihåg de bra sakerna och inte de jobbiga. Sånt brukar man oftast förtränga med åren :P Efter ett tag har jag väl glömt hur bebistiden va och sakna att ha mer barn hehe :)
Malin

2013-11-03 @ 18:57:50
Anonym

Haha det kan nog bli så ja :p min mormor sa det va synd han kom i overgångsålderen och kun hann me 4 :p annars hade hon velat ha 10 stk. He he ....

Svar: Hehe ja 10 barn hade varit en utmaning. För mkt räcker det med två för tillfället. Men man kan ju ändra sig :)
Malin

2013-11-03 @ 22:42:17
Anonym

Hon *

2013-11-03 @ 22:42:56
Anonym

Jag tror de recker me två. En ting er och føda. Tenk 10 stk rundt frukostbordet. Sos.

2013-11-04 @ 00:11:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0