Kokosglass

Åååh så god denna glassen blev! Trodde inte den skulle va så god och bara smaka kokos typ. Men den blev väldigt krämig och god. Vaniljglassen va nog snäppet godare :) Men extremt mättande. Orkade hälften av detta och efter det mådde jag lite illa. Så man bör inte äta för mycket pga att det är mycket fett i kokos och mättar mycket.
 
Recept:
 
Ställ en burk kokosmjölk i kylen under natten så mjölken och den feta kokosmjölken separerar.
 
Häll bort mjölken och lägg kokosgrädden i en skål. Blanda i riven kokos tills det blir en ganska fast massa.
Sen kan man blanda i det man vill, jag tog vaniljprotein och vaniljpulver i hälften och chokladprotein och kakao i resten.
Sen in i frysen i ca 20 min. Den ska fortfarande va lite krämig och inte för hård. Är också väldigt god till banan, eller varför inte toppa detta på gröten?
 
 
 
 


Kommentarer
madeleine

Öppnar du burken innan eller ställer du in den stängd? :) Bra ide.

Svar: Jag har den stängd :) ah precis. Finns dn sån fast light med. Men det finns även kokosgrädde. De brukar va i pappersförpackning o då är de bara sån krämig massa :)
Malin

2013-11-19 @ 18:55:24
madeleine

Eller vad är det för kokosmjölk? Sån lila burk ma har i thaimat ? :)

2013-11-19 @ 18:56:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0