Proteinmuffins

Jag är verkligen en riktig hemmafru :P Tycker det är väldigt kul att städa, laga mat och baka! Är ju skönt man slipper känna det är en pina då det är nåt som måste göras.

Igår hittade jag ett recept på instagram som jag testade. Är proteinmuffins och går variera sig väldigt mycket. Nu har jag hallon och vaniljpulver som fyllning men nästa gång ska jag lägga i skivad banan och kakao och även äppelbitar med kanel skulle va mumisgt:) De blev iaf väldigt goda! Också en bra sak att ta innan eller efter träning!
 
 
Recept:

2 ägg
½dl vaniljprotein
3/4 jordgubbsprotein (valfri smak)
1.5 tsk bakpulver
2-3 msk mjölk
Valfri fyllning. Igår la jag i 2 hallon i varje.
 
Rör ihop och lägg i muffinsformar.
In i ugnen i 200 grader i ca 20 min.
Blev 4 stycken
 
 
 
 
Gjorde även en linssoppa. Blev 6 portioner
 


Kommentarer
Emelie

Mmm, ser supergoda ut! :D Skall testas!!

Svar: Gör det! Tror de är väldigt goda med äppel och kanel eller banan och kakao. De smakar endel ägg annars :)
Malin

2013-11-16 @ 18:39:21
URL: http://www.misstrong.blogg.se
Malle

´Skulle gärna vilja ha receptet till denna soppa:) Tack på förhand!

Svar: Här är receptet : http://www.vegetariskhusmanskost.se/recept/linssoppa

Brukar mixa soppan med stavmixer när den är färdig med :) sen brukar jag också ha i broccoli och zucchini om det finns hemma :)
Malin

2013-12-25 @ 23:41:38
Malle

Tack så mkt! Ska tillaga denna nu:-)

Svar: Jag lagade med den idag :P
Malin

2013-12-27 @ 15:32:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0