Sjukgymnast

Ska försöka boka en tid till en sjukgymnast nästa månad för att kolla mina knän. Såfort de belastas får jag ont i dom så nu måste jag vila dom ordentligt. Vill inte få bestående skador! Tur jag vet vissa ben och rumpövningar som inte belastar dom särskilt mycket. Men det blir inga knäböj, utfall, benspark eller benpress föränns jag kollat upp dom. Utfall gör nog mest ont, men efter jag gjort knäböj blir de superömma i flera dagar vilket är synd. Så inga squats på ett tag. Drygt är det men inte mycket man kan göra än att kolla upp det. Så de får helt enkelt vila.
 
 
 
 
 


Kommentarer
Jojo

Jag pluggar till sjukgymnast och en sak man ofta glömmer när det gäller träning är att musklerna byggs upp fortare än senorna. Dvs bara för att man klarar en viss belastning muskelmässigt är det inte säkert att senorna klarar av det. Därför är risken för de som tränar hårt och intensivt som du själv att senorna skadas. Det skulle kunna vara en anledning till att du har ont. Tycker du gör rätt i att kolla upp det. Hoppas det blir bättre snart :)

Svar: tack för infon. Det visste jag inte :) Men tror du det kan hjälpa om jag stretchar benen ofta? även de dagar jag inte tränar?
Malin

2013-11-24 @ 21:04:19
Jojo

Ja, det tror jag. När du stretchar påfrestar du senan (precis som med musklerna när man lyfter vikter) vilket gör att senan byggs upp och blir starkare :)

Svar: Då ska jag testa det :)
Malin

2013-11-26 @ 08:51:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0