Vänder det nu?

Igår blev det ett väldigt effektivt triceps och cardiopass. Jag tänkte först bara köra cardio då jag hade lite huvudvärk sen i söndagskväll, men det blev bättre framåt kvällen. När jag skulle köra triceps så trodde jag att huvudvärken skulle komma flygande men den kom aldrig. För man spänner ju axlarna mkt i tricepsövningar så det hade garanterat gjort väldigt ont i helgen om jag körde triceps. Men jag kunde köra alla övningar, och eftersom jag inte kunnat ge 100% innan så körde jag nästan 100%. Får hoppas det inte kommer tillbaka mer gånger nu, men man kan aldrig veta. Har iaf en tid bokad på torsdag på vårdcentralen. Men om huvudvärken försvunnit avbokar jag den.
Körde även mage och burpees samt lite rumpövningar. Försöker få in rumpövningar flera gånger i veckan då jag vill rumpan ska växa ;) Sist blev det crosstrainern, klarade -400kcal på 30 min, är nog rekord. Svetten rann i ryggen. Ska försöka köra 400 kcal på en halvtimme framöver så man verkligen kämpar :)
 
Jag mår som bäst efter mina träningspass, sålänge jag känner det är ett bra pass och jag gett allt. Sen gör ripped endel med. Va utan ripped några pass och hade inte alls samma energi och glädje i kroppen. Det är lite som mina lyckopiller. Man blir helt uppe i varv, lite som när jag är full, man kan inte sitta still och man vill göra allt superfort. Och den känslan är perfekt att ha på gymet för det gör att man pressar sig hårdare och orkar mer. Sen går pulsen upp mer och man känner energin i kroppen. Sen är det även fettförbränningspiller, skadar ju inte om de funkar för det med :)
 
På nåt sett ser jag fram emot januari då jag ska ändra om min kost och träning och satsa mer på fettförbränning. Måste bara läsa på ordentligt om deffning. Jag förstår dock inte hur bulkning fungerar? Kan man inte bygga muskler utan ett så högt kaloriöverskott? Eller bulkar folk för att skylla på det så de kan äta mer? För tycker de som bulkar går upp mycket i fett, men fett blir ju inte till muskler eller vise versa. Men jag är inte alls påläst när det gäller det så de har väl sina fördelar :) Eller bulkar man för att sen orkar med deffningen :P
 


Kommentarer
Jenny

Vill inte komma med massa pekpinnar men såna pwo kan vara beroendeframkallande! Vissa substanser är t.ex. väldigt likt amfetamin och därför får många såna produkter säljstopp. Tvingade min sambo att sluta med sina efter att jag googlat på alla ingredienser, blev ju rädd för hans hälsa!

Svar: Ja jag håller med det egentligen inte är så hälsosamt i längden. Försöker ta uppehåll ibland så man dels inte blir immun och dels för som du säger man inte ska bli beroende. Men just nu känner jag inget beroende, däremot tror jag att jag är lite beroende av koffein då jag lättare får huvudvärk de dagar jag inte får i mig koffein. Men detta är nåt jag inte ska ta för alltid utan mest tills jag kommit igång ordentligt med min träning och blivit av med det mesta fettet :)
Malin

2013-11-12 @ 10:46:10
Milia

Så kul att följa din träning, blir väldigt inspirerad. Ska testa proteinpannkakor snart tänkte jag :). Måste bara köpa proteinpulver först..
Hoppas du inte glömmer bort att vara nöjd med din kropp mellan varven även om du vill uppnå mer. Jag tycker du är jättefin som du är precis nu. Kram!

Svar: Tack så mkt!:) jag tycker det funkar med banan i, men de blir ännu godare med proteinpulver i :) gör pannkakor just nu, ska bli gott :)

Ja det är mkt roligare o lättare om man trivs med sin kropp under tiden. För annars stressar man lätt med allt. Men jag är nöjd med min kropp som den är nu med :)
Malin

2013-11-12 @ 13:32:42
Sara

Bulk handlar ju om att ge kroppen ett kaloriöverskott att bygga muskler med. Det man inte gör av med lagras ju som fett, alla gånger. Många tror dock att bulk innebär att man kan kränga i sig skitmat. Man ska frtfarande äta bra grejer som kroppen mår bra av och kan bygga muskler på. Sen ja, inför deff är det nog bra med bulk för att orka. Bulkar man och bygger stora muskler så går deffen snabbare med. Du vet, större/ mer muskler kräver mer energi och tar då av fettreserven.

Svar: Tack för infon. Får läsa lite om detdär. Rätt intressant. Ja jag tror det är bäst o bygga så mkt muskler som möjligt innan deffen för tror det dels är lätt att tappa lite muskelmassa och för att man förbränner mer med mkt muskler.
Malin

2013-11-12 @ 15:47:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0