Vincent

Tänkte göra ett inlägg om Vincent och hur allt går just nu med mammalivet. Har inte blivit så mycket inlägg om det.
 
Jag känner jag får mer och mer känslor för Vincent hela tiden, det verkar ta lite tid för mig att verkligen känna stark kärlek till en person trots om det är mitt eget barn. Men jag känner hur mycket jag bryr mig om honom, är livrädd att förlora honom och han är det finaste jag har skådat. Jag längtar så mycket tills han blir äldre och kan prata, komma springandes till mig och kalla mig mamma. Då tror jag den riktiga kärleken kommer fram när det går kommunicera med han riktigt och man kan lära och leka med han på ett annat sätt. Under lång tid har det mest känts som att jag bara tar hand om honom, allt går på rutiner typ, som ett jobb. Men jag uppskattar mer och mer att vara nära honom, det har jag alltid gjort men nu får man ut mer av det än när han va bebis. Han kan visa mer känslor, skrattar väldigt mycket och han visar att han gillar min närhet.
 
En sak som är så otroligt sött är att han börjat göra pruttljud med munnen. Han spänner den och putar och gör ljud. Ibland när det inte finns nån luft kvar sitter han bara och putar med läpparna hahaha. Han är så otroligt söt då!! Kan komma endel spott men det är vi vana vid nu hehe.
 
Sen nåt som hjälpt massa är att han blir lugn direkt om man sätter på typ babblarna eller andra disneylåtar. Räcker med ljudet. Han kan skrika massa men om den sätts igång blir han hellugn och han brukar ofta le när babblarna pratar haha!
 
 
 


Kommentarer
Emelie

Han är så söt! Och vilka fina vantar han har ;)

Svar: Hehe ja de vantarna används flitigt :P de verkar även väldigt goda :)
Malin

2013-11-16 @ 13:14:36
URL: http://www.misstrong.blogg.se
Anonym

jag så på tv precis, om en dam som gett ut bok om detta, sanningen om moderskap,

Hon kande sig ochså pressad til och saga at hon tyckte at den første tiden var helt fantastisk osv.
For at det ar det alla forventar at man skal føla.

for hon tog det ochså lång tid och kanna dessa næra kenslor.

Det er inget galt med det, Utan helt normalt.

Det tar jo tid, och læra kenna et helt nytt liv.

Du ar en bra Mamma, Och jag er stolt over dig som er så åpen om hur du kanner !!!

Det ar når man ærlig kan saga vad som e tuft i livet,
At man ochså kan kanna på solskinnsdagorna uppriktigt.

Jettefina bild på er.

Svar: Ja det är ju vad folk förväntar sig. Och eftersom alla bara säger hur fantastiskt det är så tror ju alla att alla känner så och att alla känslorna ska komma den dagen bebisen föds.
Men för mig byggs känslorna upp med tiden. För man lär ju fortfarande känna honom. Han är ju en egen individ och när de är bebisar ser man inte personligheten lika väl och kan knyta an lika lätt. Sen finns de ju de som knyter an direkt och blir störtförälskade första sekund :)
Malin

2013-11-16 @ 14:13:18
Anonym

alla er ju forskjelliga :)

Så er det ju med kompisar ochså, nogen lær man kenna over tid, och nogen klaffar man med sådar.

Det betyder inte at nogen av dom er bettre en dom andre...

:)

Svar: Hehe ne precis :) hoppas bara jag klaffar me mitt eget barn ;) men de lär jag göra :)
Malin

2013-11-16 @ 16:09:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0