Aj aj aj

Varit en bra dag idag med! Får hoppas det har gett resultat för kom på att jag har mätdag imån. Men kanske bara ska börja mäta en gång i månaden för nu när man gått ner det mesta så händer det inte lika mycket på den korta tiden. Men jag märker att jag blir fastare iaf, och det visar sig ju inte alltid på vågen eller måttbandet. 
 
Jag körde ben och rumppass idag. Tänkte skriva min uppläggning av övningar då jag kände det va ett bra pass! Förutom en övning som jag kommer till senare.
 
*Började passet med burpees och sittandes mot en vägg, sen blev det knäböjshopp och utfall med 5kg hantlar
 
*Donkeykicks med 2 kilo på varje ben. (En ny övning, kändes väldigt bra i rumpan och baksida lår).
 
*Sumosquats med 10 kilo viktskiva
 
*Höftlyft med ett ben
 
*Legcurl
 
*Benpress
 
*Vadpress
 
*Insida och utsida lår/höft i maskin
 
*Cable twist = superbra övning för sidorna på magen! Rekommenderas!
 
*Sist men inte minst, mina tre magövningar jag alltid kör med bland annat liggande leg raises
 
*Hängande benlyft. Alldeles för tungt för mig, har så sjukt ont i svanken nu efter jag gjorde den. Gjorde den bara en gång. Är alldeles för svag i armarna och ryggen för att hålla upp 60 kilo så när man gick ner med benen drogs man bakåt och svankade. Så den rekommenderar jag bara om man är tillräckligt stark i överkroppen.
Men kul att testa sina gränser, jag har långt kvar att gå. Vill bli mycket starkare!
 
 
Kvällsmaten, broccolisoppa med fralla. Gick faktiskt fort att göra. Gjorde även nybakta frallor till. Frallorna tar ca 25 min att göra! Så GODA! Men jag känner mig lite svullen nu efter frallan och grädden jag hade i soppan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0