Eat clean and you get lean

Det absolut svåraste är som sagt kosten. Men för varje dag man ätit bra och nyttigt så känner man sig stolt. Jag kan ha tränat ett superbra pass men om jag skulle äta nåt onyttigt så känns det passet inte lika bra. däremot om jag haft ett lite sämre pass men ätit bra så känns det fortfarande bra :)
Just för att kosten är så mycket viktigare för resultaten. Abs are made in the kitchen!
 

Saker som man bör undvika så mycket som möjligt är:
 
Socker
Snabba kolhydrater (ex. vitt mjöl, vit pasta, vitt ris, bröd, flingor)
Godis, chips, glass, efterrätter
Färdiga rätter
 
Saker som jag i stort sett aldrig äter längre:
 

Bröd
pasta, ris, potatis
Godis, chips eller glass
Socker
Flingor
Kakor, bakelser
 

Det som jag äter som jag försöker minska på är grädde och naturgodis. Men i det stora hela äter jag rent, mycket grönsaker/rotfrukter, bönor, linser, ägg, fibrer, nötter.
 
Idag blev det sallad, avocado med matvete och vita bönor till lunch. Ikväll blev det samma fast med quornfärs till
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0