Förbjud djur på cirkus

Usch jag mår så dåligt när djur plågas. Om jag hör nåt på nyheterna som tex den mannen som plågade katter eller han som knöt fast sin hund på dragkroken och körde så har jag en klump i magen hela dagen. Djur är så försvarslösa och jag förstår inte hur folk har hjärta att plåga dom. Om jag fått önska nåt hade jag velat att alla som plågar djur får samma medicin tillbaka!
 
Såg detta klippet på facebook om att elefanttränaren på cirkus scott plågar elefanterna. När jag insåg hur synd det är om djuren på cirkus slutade jag titta på det. Kan inte njuta av att se plågande djur på scen, för det är det man tittar på. Och inget jag kommer ta med Vincent på heller. Inget jag vill stödja och jag tycker ingen borde stödja det sålänge det är djur med. Det borde förbjudas. Djuren, iaf elefanterna är fastkedjade största delen av tiden, färdas i lastbilar flera gånger i veckan, blir slagen med piskor, för att göra vad? Göra onaturliga saker som djuren inte är skapta för att göra. Varför ska de prestera för oss människor? De är liv med värde och inga objekt. Så zoo är egentligen fel det med och de gånger jag varit på zoo tänker jag mest på hur synd det är att djuren inte är fria. Men det har föds i fångenskap och vet inget bättre. Men alla vilda djur borde få gå fria där de kommer ifrån. Om man vill se exotiska djur får man resa till det landet.
 
Läste att cirkus scott nu tagit bort vilda djur på deras cirkus vilket jag tycker är superbra! När djuren far illa måste det uppmärksammas så det inte fortsätter.
 
 
 
 
 


Kommentarer
Anonym

entligen nogon som tycker samma som jag. jag HATAR cirkus, o jag HATAR folk som e fula mot djuren :(

Jag har sjelv en bulldogg, rottweiler, kanin, marsvin og haft alla sorters djur hela mitt liv, och hade nogen gjord dom illa, stackars stackars dom..

Svar: Ja det finns inget värre än djur som plågas. Är så otroligt synd om dom! Men det är bra människor blir mer och mer medvetna och att det går framåt. Trots det går väldigt långsamt.
Malin

2013-10-23 @ 14:05:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0