Förskola

Igår va jag, Danny och lille Vincent och tittade på en annan förskola. Den ligger väldigt nära där i bor. Tar nog max 5 min att gå. Är även en grundskola precis jämte som vi vill Vincent ska gå på sen. 
Vi tyckte förskolan verkade väldigt bra, de har byggt ut den och gjort en stor renovering så allt va väldigt fräscht och de har stora platser att leka på, ute och inne. Det är nog den enda förskolan som har öppet på kvällar och helger, den har öppen till 22.00, är bra för de som jobbar inom vården, butik osv. Synd det inte finns ett dagis som öppnar innan 06.30 då vi börjar jobba väldigt tidigt. Sambon börjar halv 5 och om jag vill jobba hos min pappa börjar jag 05.30. Men får se hur vi gör där eller om jag ens kommer jobba hos pappa. Hade ju varit skönt med ett heltidsjobb.
 
Men det känns skönt att ha denna biten avklarad. Vi har inga andra förskolor vi vill titta på utan de va dessa två som vi va intresserade av. Så kommer söka platser nu denna veckan. Om vi inte får en plats erbjuds man en plats på en annan förskola som ligger i närheten av där vi bor. Så då får vi ta den platsen och söka på nytt. Så en plats får man alltid. Men vi vill ju ha på antingen uteförskolan eller denna.

Man ska söka 4 månader innan och destu tidigare man söker destu bättre hamnar man i kön. Så 10 månader innan är bra att söka :) Vi kommer nog skola in Vincent i augusti då de stora inskolningarna är. Eller blir det i september.
 
Tror tiden kommer gå superfort till augusti, snart är vi där och ska lämna han på dagis. Va ju inte längesen man va gravid känns det som!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0