Healthy food

Som sagt så är ens utveckling ca 70% kost och 30% träning, så maten är den jag försöker sköta bäst trots jag vet jag kan bättre. Men äter fortfarande bra och äter knappt några snabba kolhydrater eller socker, ser till att få i mig det jag behöver och att jag har energi till träningen. Försöker göra så det innehåller fett, kolhydrater, fibrer och protein i varje mål, och då så mkt bra råvaror som möjligt. Om jag vill ha i mig fett så är en avocado, lax, nötter bättre än tex grädde, smör osv.
 
 
Igår gjorde jag en jättegod rätt som verkligen uppskattades av sambon, han sa det va det godaste på länge. Visst är det alltid lika kul att få beröm för sin mat? :)
Jag har kommit fram till att jag har lättare att äta torsk än lax då torsk inte har en sån stark fisksmak, gillar ju inte fisk egentligen. Men igår va det faktiskt gott och åt HELA filen, brukar alltid pilla lite i den så hälften blir kvar.
 
Maten igår (en bra kostdag) :

Frukost: Fiberhavregrynsgröt
 
 
Lunch: Köttfärssoppa plus 2 finncrisp
Mellanmål: Proteinpannkakor med hallon
 
 
Efter träning: En proteinshake
Middag: Torsk med frasigt täcke och citronsås
 
Här är receptet. Jag hade inte haricots verts till utan grillade rotfrukter istället, till det blev det kokt sötpotatis och en citronsås gjord på lättcreme fraiche och kvarg :)
 
 
Bilden på gröten är från idag, körde på banan och kanel idag, väldigt gott och är supermätt nu :)
Tänkte jag skulle skriva hur jag gör min gröt för de som missat:
 
1.5 dl fiberhavregrynsgröt
3 dl vatten
Sätt in i micron i 2 minuter på högsta värmen
 
Sen blandar jag i frysta hallon, linfrön och proteinpulver (body science jordgubb). Sen skär jag banan och strör på kanel. Mums!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0