Inkontinens

Inkontinens är nog vanligare än man tror. Speciellt efter en förlossning då alla muskler kring urinöppningen förslappas. Jag har varit superdålig på att göra knipövningar. Glömmer det alltid och om jag väl gör det så blir det bara lite fort. Måste bättra på det! 
Om jag ska vara lite privat så kände jag att det läckte lite när jag gjorde vissa magövningar idag. Ändå hade jag kissat precis innan jag gjorde dom så kunde inte fortsätta träna magen. Inte så kul att man kan läcka lite när man anstränger sig. Tänk om det hade kommit mer? Usch vad pinsamt! Gråa byxor på det med haha! 

Annars blev det ett väldigt bra pass. Först lite burpees och mountain climbers, sen körde jag slut på mina biceps. Sen blev det 5 min rodd, 5 min jogging tills jag fick ont i ljumsken, så det fick bli 40min på crossen istället. Så 600 kalorier av cardion plus styrketräningen. 

Man ser jag även börjar få muskler på insidan där tatueringen är. 






Kommentarer
Malin

Hej! Vill bara säga att jag tycker du är grym som är så ärlig i din blogg. Har följt dig sen din första blogg så det känns nästan som man känner dig :-) för bra knipträning så ska du knipa i åtta sekunder och vila lika lång tid. Upprepa tio gånger och gör detta helst tre gånger om dagen. Tar ca 1, 5 minut varje gång. Vet att det är jätte svårt att få gjort dom men bra art åtminstone få mef en gång om dagen. Sen nån gång i veckan träna på att knipa i 60 sek. Kram

Svar: Hej!
Då är du verkligen en trogen följare ;)
Ja jag är rätt öppen av mig o känner det är bra att inte bara skriva om de bra sakerna o framföra att allt är perfekt :)

Det är ju ingen lång tid det tar av dagen, är bara att man glömmer :P men ska knipa nu med det samma!
Kram
Malin

2013-10-21 @ 22:26:44
Fanny

Jag var på efterkontroll 8 veckor efter min sfinkterruptur vid förlossningen. Behövde inte komma tillbaka, var en av de "starkaste" som dom hade kännt och hade aldrig knipit en enda gång. Jag hade en jävla tur då sfinkteruptur kan leda till stora kvarhängande skador. Kniiiiiiip, ju tidigare desto mindre jobb för återställning!

Svar: Vilken tur du återhämtade dig så bra!
Jag får nästan sätta alarm när jag ska knipa så jag kommer ihåg :P
Malin

2013-10-22 @ 12:11:57
URL: http://www.nattstad.se/fagervalls


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0