Jeans till Vincent

Jag fick en 50 kronors rabattkupong när jag blev medlem på Kappahl så va och köpte ett par jeans till Vincent igår, fick de för bara 100 kronor. Sen vann jag två par jeans på tradera igår för 66 kronor, det är Polarn och Pyret och POP jeans. Vincent har ju bara mjukisbyxor så kände han behöver lite finare kläder med :) Men jag har inte köpt alls mycket kläder till Vincent, vi har fått mycket kläder och sen känner jag att man inte behöver så mycket kläder till bebisar. De växer ur det fort och sen klär vi han rätt likt varje dag. En body och ett par byxor eller en pyjamas. Sålänge det finns ombyten och att det går klä han varmt när det behövs så räcker det :) Han kan oftast ha samma kläder flera dagar då han sällan spyr eller dreglar ner dom.
 
Sen känner jag samma med leksaker när de blir äldre. Känns helt onödigt att köpa massa leksaker så hela rummet är fullt. Ser inget positivt med det. För de kommer inte uppskatta sakerna och bara vill ha nytt hela tiden. De leker med leksaken max några gånger tills de tröttnar, det blir väldigt stökigt och rörigt, sen tror jag de blir uppstressade om det finns för mycket att välja på. Man behöver lixom inte ha 10 olika dockor, 50 olika billeksaker. Att man köper mycket leksaker har väl mest o göra med att man älskar reaktionen på sitt barn, glädjen de får. Men den varar inte speciellt länge. Tex på julafton när min brorsdotter får massvis med presenter. Hon tänker bara på antalet, och vill öppna alla. Tänker inte så mycket på innehållet bara att det är många och stora paket. Det känns bara onödigt för de leker med det max en timme sen har de tröttnat. Vill Vincent ska lära sig att uppskatta det han får och att han inte får allt han pekar på. Sen lär han få mycket av de runtom men vi kommer inte köpa bara för köpandes skull.
 
Detta fick vi av en på Dannys jobb. Så mysig. Men är storlek 74/80 så det får användas i vinter
 
Jeansen från tradera
 
Från Kappahl
 
Dessa hade jag velat köpa till Vincent. De är från Kappahl. Fanns även en superfin body med fluga som man kunde ha till dessa finbyxor. Kanske köper det till julafton :P Men svårt o veta storleken då. Nu kan han ha 62 och 68 i storlek. Så antar han är typ 80 då.
 
 


Kommentarer
jennifer

Hej! Jag tror att han kanske kommer ha 68 och 74 vid jul för 80 brukar dom ha när dom är runt ett år, men det är ju såklart olika på olika barn :)

Svar: 68 kommer han nog inte ha för de har han nu :P han är rätt stor om man jämför med andra bebisar i hans ålder. Är 4 månader snart o väger nog runt 8 kilo redan.
Men tror han precis kommer kunna ha 74. Men nog bäst o avvakta med julkläderna :P
Malin

2013-10-18 @ 23:23:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0