Kostschema

Jag försöker att komma ihåg att skriva i vad jag äter varje dag, annars glömmer man lätt dagen efter.
Jag försöker äta mer kalorisnålt de dagar jag inte tränar som jag skrivit tidigare, och idag har det varit en vilodag. Men imånbitti blir det cardio och mage. Jag kör cardio lördag, söndag och tisdag och jag tycker cardio är den tråkigaste träningen. Just för att det är lite tradigt att stå på en crosstrainer i 40-50min, men om några veckor igen ska jag testa att jogga så får vi se hur det känns. 
 
 
 
Frukost: Smoothie och en kaffe med en skvätt grädde

Lunch: "kött"färssås utan grädde och med bönor denna gång, och liite fullkornspasta
 
Mellanmål:  Kvarg med hallon, linfrön och proteinpulver
Mellanmål 2: Ett äpple
 
Kvällsmat: Kaseinpudding, liten skål naturgodis och två finncrisp med stekt ägg. Blev vääldigt mätt på detta konstigt nog. Men det beror nog på nötterna :)
 
 

Är fortfarande fascinerad hur mycket jag ändrat mina kostvanor, när jag känner jag fuskat mkt så får jag jämföra med innan! Köpte nästan alltid två flaskor stora cola, 1-2 påsar chips, nån choklad, ibland nån munk också på helgerna. Nu blir det en liten påse naturgodis eller en liten påse chips på sin höjd :)
Men imån tänkte vi käka ute, antingen pizza eller så testar jag falafeltallrik med pommes ;) Så får se om det blir nån godis, för känns som att man antingen äter en fettig middag, eller nyttig middag och sen nåt syndigt efter :)
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0