Magmuskler

Igår när jag va på gymet vägde jag mig igen. Väger mig alltid vid nästan samma tidpunkt. Men nu vägde jag bara 60kg. Den dära vågen känns ju sådär pålitlig. Men det kan stämma då jag känner mig endel smalare. 2 veckor efter förlossningen vägde jag 67 så 7 kilo mindre känns bra :)
 
Tränade rygg, axlar och lite mage igår. Tog lite tyngre vikter på några övningar. 
Körde även chins men jag får lätt ont i framsida axel, är de för jag spänner mig i axlarna för mycket eller för de bara är svaga?
Försökte skjuta fram bröstet mer och då kändes det lite bättre. 
Sen orkade jag fler dips och med mindre hjälp. Nu kan jag göra 12 rep med 30 kg hjälp utan problem. Så det går framåt. Nästa gång testar jag 25 kilo :)
 
Magmusklerna kommer fram mer och mer. Har aldrig haft så mkt synliga magmuskler innan, såhär tydliga har de aldrig varit. Trots det är svårt att känna den brännande känslan i musklerna gör övningarna nytta :) Det är inte mycket till rutor än men de kommer ;)
 
 
 
Lite inspiration
 
 


Kommentarer
Liiina

Här kan du läsa om smärta framsida axel (rotatorcuff) (inklämning av Bursa sub acromiale)

http://axonblogg.se/15688/

2013-10-17 @ 13:09:29
Liiina

Här kan du läsa om smärta i framsida axel (rotatorcuff) (inklämning av Bursa sub acromiale)

http://axonblogg.se/15688/

Svar: tack för länken. Läste det han hade skrivit. Men blev lite förvirrad vilka axelövningar som är bra? Han radade upp i stort sett alla jag gör idag som man bör undvika.
Malin

2013-10-17 @ 13:10:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0