Övningar

Igår tränade jag ju med Emelie. Alltid kul att träna med någon! Sen vågar man testa på nya övningar utan att känna sig dum. Jag testade även om jag kunde göra chins och dips utan hjälp och jag klarade inte ens en halv :( Fattar inte hur folk klarar tex chins? Det är ju riktigt tungt! Just nu känns det inte som jag nånsin kommer klara 1 chins så tungt som det kändes. Men om jag nu klarar en till jul vet jag att jag kommer känna mig stolt :) nu tar jag 30 kilos hjälp så får minska det efter hand helt enkelt. Alltid kul med mål!


Denna tar ordentligt i ryggen, fast jag kommer nog inte köra denna övningen hädanefter för brösten trycktes in som fan o drogs utåt armhålorna vilket känns rätt obehagligt. Det är bra att se bild på tekniken såhär. Tycker mina axlar ser ut o sticka fram för mycket. 


Skulle visa Emelie hur man gör sumosquats, inte det lättaste med träningsvärk i hela underkroppen men det gick ändå :) Denna tar som fan i rumpan om man går ner långt. 
Kommer nog börja köra knäböj nästa vecka med lätta vikter då knäna känns mkt bättre. Läste man inte ska sträcka ut  benen helt i benpress för de skadar knäna, och det brukar jag göra så det kan va boven. Speciellt när jag kör så tunga vikter. Bra man blir mer och mer påläst för tekniken är väldigt viktig. Jag är inte perfekt men det är ofta man ser personer med helt fel teknik i maskinerna. Tex en tricepsmaskin,alla jag sett sitta i den har axlarna bakom öronen. 

En övning jag aldrig testat innan och som jag kommer fortsätta göra. Tycker vanliga situps och övningar på matta är så sjukt tråkiga där jag knappt känner nåt så gör hellre med redskap :) För extra motstånd kan man lägga en viktplatta på ryggen,(dock svårt att lägga där själv).

Detta är en övning jag alltid kör när jag tränar biceps. Den tar superbra och jag gillar göra övningar med kablar. 
Bra Emelie kom med lite tekniktips med så man gör rätt :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0