3 månader

Igår va Vincent 3 månader. Jag tror han har blivit väldigt mammig av sig. Han är alltid smågnällig med Danny när jag är borta och såfort jag kommer hem blir han lugn och kan sova/äta. Förutom vissa kvällar, då är han supergnällig oavsett vad :P
Som igår när jag kom hem, då blev han plötsligt jätteglad och pratade mycket med mig. Måste få hans prat på film, finns inget sötare :) Han skrattade även massa när jag kittlade honom, han är väldigt kittlig under armarna haha!
 
Han har nu storlek 3 i libero, men kommer nog köra på pampers, tror det är active fit vi har nu. Fick ju en blöjtårta o de känns mkt bättre än libero. Däremot de andra pampers vi testade til nyfödda va inte alls bra. Själova nätet i blöjan fastnar lixom mot huden.
 
Han leker och greppar tag i leksaker, utforskar allt som låter och ser intressant ut.
Han tittar väldigt mycket på ansikten och älskar när man prata med honom.
Ler väldigt ofta
Han kan lyfta upp huvudet helt och hela bröstkorgen
Han har hittat sina händer och stoppar de gärna i munnen
 
En sak som vi måste tänka på är att han fått platt huvud på ena sidan huvudet. Vi har ju en väldigt tunn kudde och han ligger ju alltid åt samma håll. Så nu har jag vikt kudden och vänt han så han har huvudet där han hade fötterna :) Får se om det hjälper.
 
 
Vecka 31
 
Söta små smilegropar <3
 
 
 

 


Kommentarer
Liinaa

Hej
Jag kan varmt rekommendera dessa kuddar från Minimundus :
http://www.minimundus.se/lista.php?kid=103-176
Dom är fantastiskt bra, min son fick bukt med sitt platta huvud med dessa.
Många barnläkare rekommenderar denna oxå.

Svar: Tack för tipset. Va nära o köpa från dom innan Vincent kom. Får kika på dom :)
Malin

2013-09-27 @ 20:30:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0