Favorit i repris

 Såg att jag redan bloggat om min gudomliga tacopaj men det får bli en favorit i repris!

Detta skulle vi egentligen lagat i lördags men då blev det annat (en kvarg och naturgodis för mig). Ingen bra lördag i kostväg, ingen bra fredag eller söndag heller hehe! Unnat mig onyttigt hela helgen, känns som jag börjat återgå till de onyttiga begären, måste försöka att bara ha en dag i veckan. Fast jag äter iaf inga stora mängder som innan utan det blir kanske en liten chokladkaka, eller en liten chipspåse eller naturgodis typ.
 
 
Söndagsmaten:
 
Frukost: fiberhavregrynsgröt + två finncrisp
Lunch: Linssoppa, två finncrisp och en celsius
 
Gör en valfri fyllning. Köttfärs med tacokrydda, krossade tomater och valfria grönsaker och lägg fyllningen i formen.
 
 Blanda cremefraiche med kryddor och vitlök och klicka på formen. Ta gärna skrivade tomater över
 
Strö sen över gratängost om ni vill festa till det och grädda sen i ca 20 min på 220 grader eller tills osten börjar få färg.
 
 
Klar! Om ni vill festa till det ytterligare så kan man sätta tacochips på pajen efter att den gräddats, annars blir chipsen mjuka.
 
Serverades med en sallad!
Hade gjort det så mysigt men sambon va och jobbade och tog lite längre tid på sig så man fick sitta i sin ensamhet o äta hehe.
 
 

Detta kommer jag även få äta idag då jag inte tror detta är så gott att frysa in :P
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0