Laxpasta

Jag har säkert redan nämnt denna goda rätt innan i bloggen men jag tar upp den igen :)
Detta är en rätt som jag ofta gör då den går snabbt att göra, innehåller massa nyttigheter och är framförallt supergod. Fast inte den nyttigaste heller då det är grädde och pasta i.
 
Ingridienser för 4-5 portioner:

  • 2 laxfileér
  • 1 gul lök
  • 2 vitlöksklyftor
  • Grädde
  • Hackad spenat
  • Dill
  • Broccoli
  • Gröna ärtor
  • Citronpeppar
  • Salt & Peppar
  • Pasta
  • (Idag hade jag även i riven morot)
Stek hackad lök, pressad vitlök och laxen som du skurit i små bitar.
Tillsätt resten utom pastan och låt koka upp.
Koka pastan och lägg i grytan.
 
 
 
Jag köper alltid de små förpackningarna med fryst dill. Öser alltid på med massa dill, ca en sån förpackning brukar det bli och massa spenat :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0