Mitt andra hem!

Gymet har verkligen blivit mitt andra hem :) Jag har aldrig fastnat för styrketräning som jag gjort nu. Kanske beror det på att det nya stället jag tränar på har ett riktigt gym på två våningar och allt man behöver, väldigt fräsht är det iaf. Här ser man också alltid nån som rengör maskinerna och golven. Det såg jag aldrig göras på de förra gymet. För man kan ju tänka sig hur mycket bakterier som samlas på maskinerna!

Vägde mig idag med, hade inga förhoppningar att ha gått ner nåt då jag kör mycket styrketräning. Men har gått ner 1 kilo på 2 veckor :) Känns lagom att gå ner ett halvt kilo i veckan. Sen jag började träna på gym har jag gått ner 1.5 kilo och byggt muskler :) 

Har märkt jag blivit fastare runt låren, kommer ihåg när jag va gravid när jag låg på sidan och höll upp benet, då va det extremt mycket gäddhäng som hängde ner, nu är det inte alls lika mycket som dallrar! ^^

Imånbitti ska jag mäta mig, det är både nervöst och roligt efter allt hårt slit!




Sen är jag med i denna utmaningen på instagram. Får se om jag klarar 5 minuters planka om 30 dagar. Tveksamt! Nu orkar jag bara 1.5 minut o plankan gör jag ändå ofta. Men ska försöka ;)







Kommentarer
Emelie

Det var bra gjort med 1 kg! :) Det kan inte stämma att jag gått ner 2 kg ^^ Måste vara fel på vågen, för jag ser ingen skillnad på mig! Men fortsätt satsa, du kommer komma långt! :)

Svar: Tack så mycket!:)
2 kilo är ju grymt! Tror inte det är fel på vågen :) Glöm inte att mäta dig bara. Det är svårt att se resultaten när man ser sin kropp varje dag :)
Malin

2013-09-11 @ 20:32:00
URL: http://www.misstrong.blogg.se
Johanna

Vad kul att du får resultat och tycker det är kul att träna! Då vet man att man gör rätt. Själv har jag inte kommit igång än, har varit sjuk hur länge som helst :( så tråkigt för det är nu som motivationen är som högst!
Tycker det är så roligt när du är hemma, då uppdaterar du mycket mer! Din blogg är en av dom få jag gillar, som inte är endast träningsblogg :) tycker du verkar så himla trevlig och rolig att vara vän med!!

Svar: Tack så mkt för dina snälla ord! Vad kul du gillar bloggen! Mkt roligare att blogga då när de finns de som uppskattar den :) jag hoppas du blir frisk snart så du med kan börja träna, men det är aldrig för sent :)
Kram
Malin

2013-09-12 @ 07:55:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0