När kommer den?

Kanske en lite intim fråga men är nyfiken hur det va för andra. 
När fick ni tillbaka eran mens efter förlossningen? Det har snart gått 3 månader och ingen mens än. Har ibland lite mensvärk men inget mer. 
Barnmorskan trodde den skulle komma inom 1 månad. Man börjar bli lite orolig varför den inte kommer. 
Mens är ju inget som man vill ha egentligen men jag vill börja kunna använda mina p-piller igen. Sen hoppad jag inte jag är gravid, men den risken är minimal men man tänker ju alltid det värsta. Eller ett barn till är ju såklart en gåva men det passar inte så bra just nu och jag vet inte om jag har orken just nu o gå igenom en graviditet såhär tätt inpå. 





Kommentarer
Michell

Har också funderat på det pga jag inte heller fått någon än. Våran lilla pojk är nu 10 veckor gammal på onsdag.
Kanske man kan Googla det?

Ska höra med BM också på onsdag för då ska jag fixa prev.medel.

Svar: Då är våra pojkar nästan lika gamla :)
Ammar du? För det kan skjuta upp det nämligen. Om min inte kommer inom de närmsta månaderna får jag nog testa nåt annat preventivmedel som man kan börja med direkt :)
Malin

2013-09-17 @ 15:10:42
URL: http://bebisimagen.blogg.se/
Catrin

Det varierar nog väldigt! Hört dem som fått tillbaka den efter 2 mån trots att de ammar och vissa har det dröjt nästan ett år. Men tror att den kommer snabbare om man inte ammar. Men ang P-piller så sa BM till min kompis att hon skulle börja direkt (ca8v efter förlossningen) och inte vänta in mensen..

Svar: Ja det är nog väldigt individuellt :) hoppas de inte dröjer ett år bara.
Men det beror på vilka ppiller man tar. Tex minipiller kan man nog ta närsom och när man ammar. Men riktiga ppiller eller Neovletta som jag har bör man vänta till mensens första dag annars är de stor risk mensen blir rubbad o man får mellanblödningar.
Malin

2013-09-17 @ 15:20:00
Jenny

Min kom på dagen 6 mån efter förlossning. Då delammade (morgon & kväll) jag fortfarande. Började få känningar ungefär 8-10 veckor innan den kom.

Svar: Ok, då kan det ju dröja ett tag till. Amningen kan ju skjuta fram den så får se om det dröjer flera månader till :)
Malin

2013-09-17 @ 16:48:07
Michell

Jag ammar endast en gång om dagen pga jag inte har mer.
Haft små konstig känsla precis som om mensvärken ska komma, men än har den inte kommit. Dock skönt, men man blir ju fundersam eftersom ingen sköterska eller BM sagt något om att det kan skjuta upp länge.

2013-09-17 @ 17:44:14
URL: http://bebisimagen.blogg.se/
Madde

Jag fick min ca 2 månader efter, ammar inte.

2013-09-17 @ 22:43:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0