Never give up

True!




Kvällsinspo! Grrrr....






Kommentarer
Liinaa

1tim räcker gott och väl. Tiden efter det jobbar kroppen på nedbrytning av muskler...

Svar: Men då hinner jag inte med de muskler som jag kör. Får kanske äta under passer isf för en timme räcker inte för mig :)
Malin

2013-09-10 @ 21:49:53
Liinaa

Du hinner. Annars gör du något fel eller har fel upplägg...
Det verkar som du behöver bli mer effektiv. Snabbare eller välja mindre antal övningar och mindre vila.

Svar: Jag trivs jättebra med mitt upplägg o vilar inte särskilt mkt då jag inte vill få ner pulsen för mkt. Men jag kör inte en muskel i två timmar utan värmer upp i 15-30 min sen kör jag 2-4 muskelgrupper. Vad jag läst på nätet gör de inget om man tränar mer än en timme då de är väldigt inviduellt vad som funkar. Bara man äter regelbundet och ordentligt är det ingen fara
Malin

2013-09-10 @ 22:50:13
Liinaa

Uppvärmning ska inte ta mer än Max 10 min. Du vill ju ha sänkt kraft och energi som möjligt till att lyfta tungt. Vill du köra kondition rekommenderas att göra det separat dag alt. efter ditt styrkepass. Kan du hålla på i 2tim så tar du antagligen inte ut dig på Max...

Svar: Så 15 min är ju lagom då. Tror inte dedär 5 min gör speciell skillnad :P och änsålänge kör jag bara crosstraining vilket inte är nån intensiv konditionsträning. Kan iaf säga jag är helt slut efter mina träningspass så jag tar ut mig till max! Men man hinner inte köra klart en muskel på 10 min, då gör man det inte riktigt. Jag kör inte två timmar om jag tex tränar biceps och rygg utan det är när jag har ben, rumpa, mage och axlar. Förstår inte hur man ska hinna med allt det på 50 minutersträning oavsett hur tungt man kör..
Malin

2013-09-11 @ 09:22:27
Liinaa

Sänkt = så mycket (autostavn.)

2013-09-11 @ 09:23:44
Liinaa

Jag pratar utefter egen erfarenhet samt yrkesproffisionalitet som PT. Självklart gör du som du vill, jag tycker bara det är synd att du inte vill ta åt dig av infon.
Boka in ett PT pass på ditt gym så lovar jag att han/hon kommer köra slut dig på 50 min.

Svar: Jag lyssnar o tar åt mig av dina råd, men det svåra är att alla säger olika hur man ska träna osv, så jag kör de som känns bäst. Men om resultaten uteblir får man ju ändra sin träning/ kost. Men resultat har jag fått hittills iaf så måste ju gjort nåt rätt :) Men du hinner alltså köra igenom hela benen på 10 min? Är ju en stor muskelgrupp.

Men jag ska absolut ta ditt tips om o köra cardio efter styrketräningen så man orkar mer som du säger.
Malin

2013-09-11 @ 14:19:22
Liinaa

Jag säger inte att ben tar 10 min. För vad är ben? Jo, vader, framsida lår, baksida lår, rumpa, nedre del av rygg. Och förvar 50 min :)
Jag tycker ditt "ben"pass innehåller för mkt annat...
Om du nu kör 3-split kan en idé vara :
Ben, mage
Bröst, axel, biceps
Rygg, triceps, mage

Svar: Jo jag kanske borde ändra mitt benpass lite och köra axlar en annan dag. Är det bättre o köra axlar och triceps och efter det cardio?
Malin

2013-09-11 @ 15:06:03
Liinaa

Lägg cardion efter styrkan. Konditionsträningen bör ligga på 60-65% av ditt max CO2

Svar: Vad menas med co2? Sökte på google o de va koldioxid?
Hur vet man hur mkt 65% är?
Malin

2013-09-11 @ 19:48:13
Liinaa

Oj tokigt! Menade såklart VO2, syreupptsgningsförmåga samt maxpuls. Har du möjlighet att göra ett Cooperstest på gymmet vore det toppen!
Då får du veta din maxpuls och sen kan räkna ut 65% av det.
Fuskvarianten av maxpuls finns här:
http://iform.se/traning/traningsnyheter/ny-formel-for-kvinnors-maxpuls

Svar: har dock ingen pulsklocka. men funkar de som är på maskinerna där man sätter händerna och de räknar ut pulsen? Men när man kör cardio är de alltså bäst o köra lågintensivt och länge?
Malin

2013-09-11 @ 20:57:33
Liinaa

http://springer.nu/traning/verktyg/rakna-ut-pulszoner/

2013-09-11 @ 20:59:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0