Nyttiga frallor

Imorse gjorde jag hemmagjorda frallor. De blev riktigt goda och väldigt nyttiga dessutom :) Dessa ska jag göra fler gånger. Här är receptet:

5 st äggvitor
5 tsk bakpulver 
4.5 dl valfritt mjöl. Jag hade rågmjöl, grahamsmjöl och vetekli.
2.5 dl lättkvarg
3 msk linfrön
Valfri topping. Jag hade pumpakärnor

Blanda alla ingridienser förutom toppingen. Rulla små bollar och lägg på en plåt med bakplåtspapper. 
Strö på toppingen och låt grädde i 20-25 min i 200 grader. 

Jag gjorde rätt små, trodde de skulle jäsa mer. Men de va lite degiga i mitten så destu större ni gör dom destu längre bör de gräddas. Tror de kan va bättre att sänka värmen lite. 
Sen gjorde jag bara halva satsen och det blev 9 små frallor :)








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0