Snabb falukorv i ugn

Igår gjorde jag denna gratängen, den blev riktig god, så den rekommenderar jag er att testa :)
 
Ingridienser:
 
500 g falukorv / sojakorv
400 g krossade tomater
1 stor sötpotatis
2 st vitlöksklyftor
0.5 st zucchini
1 st paprika
200 g fetaost / riven ost
1 st gul lök
1 kruka timjan
1 kruka rosmarin
Salt
Peppar
 
Skiva potatisen och lägg ut på en ugnsfast form och ställ i ugnen på 200 grader i ca 10-15 min
Hacka lök, vitlök, paprika och zucchini. Fräs löken och paprikan i en stekpanna med olja tills löken blivit mjuk.
Finhacka timjan och rosmarin. Tillsätt zucchini och örterna, fräs samman under omrörning.
Tillsätt krossade tomater och smaka av med salt och peppar.
 
Skär ner korven i ca 1 cm tjocka bitar och fördela korven över potatisen i ugnsformen, slå sen över tomatsåsen.
 
Toppa med osten.
Höj ugnen till 225 grader och gratinera i cirka 15 min tills osten fått färg.
Smaklig måltid!

 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0