Söndagsmiddag

Jag gör oftast maten här hemma (och tar hand om hushållet), men eftersom jag är mammaledig och sambon jobbar 6 dagar i veckan just nu så är det de minsta jag kan göra förutom att ta hand om Vincent när han jobbar. Gör det mesta av städningen/ tvätten när han är på jobbet så vi kan träna sen och laga mat så slipper man tänka på det sen :) Även matlådor och frukost till Dannys jobb måste fixas om han ska få i sig nåt.
 
Sen fixar jag alltid all disk och annat plock på kvällen så man inte har det på morgonen sen. Så det är alltid städat överallt när man går o lägger sig, kan inte riktigt komma till ro föränns allt är städat, pedant som man är!
 

 
Igår kom Danny hem vid halv åtta så förberedde en mysig middag med ljus. Blev även efterrätt - melon och vaniljkesella med hallon som stått i frysen, mums!
 
 
Blev ugnsrostade sötpotatisar, zucchini och blomkål, sallad, quornfilé (kyckling) och en coleslaw gjord på kvarg, lök och riven vitkål. Men hade lite dijonsenap i och det förstörde den helt för gillar ju inte senap?
 
 
 
 
 
Ljuslyktorna är från Åhlens
 


Kommentarer
Josse

Fint med uppskattande liten post-it sådär! De små grejerna betyder verkligen mycket!

Svar: Hehe ja det gör det :) Synd man inte fick så många post it lappar tillbaka haha!
Malin

2013-09-09 @ 16:56:45
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Anonym

jag är lite nyfiken, när du skrev quorn file med kyckling i parantes vad menade du med kyckling då?

Svar: Att det serverades quornfile till mig och kycklingfile till sambon ^^
Malin

2013-09-09 @ 21:15:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0