Ta inte den lätta vägen

I tidningar och media står det alltid hur man fortast går ner i vikt, hur man snabbt får en J- lo rumpa eller få magmuskler. Att gå på en superdiet i en månad och rasa i vikt är varken hälsosamt eller hållbart. Kroppen ställer in sig på svält och när man väl börjar äta normalt igen suger kroppen åt sig allt och man går upp igen. Men man går ju inte upp i muskler utan fett. Så man ser bara tjockare ut efter då det är musklerna som försvinner först om man inte får i sig tillräckligt protein och näring. 
Enda rätta sättet att gå ner i vikt, få muskler, eller gå upp i vikt, är att ändra sin livsstil och göra det i rätt takt. Man kommer inte långt genom o va lat o tro man inte behöver kämpa. Disciplin och motivation är nåt man måste ha. 

Här sitter jag och vill ha en godisbit men om jag äter en triggar de igång mitt sötsug o då kommer jag ha ätit 10 tills jag går hem :P Måste ofta fokusera på ens mål och hur bra man mår efter sina framsteg. 









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0