Ändra tankesätt

Det är så kul att jag har fått fler att ändra tankesätt när det gäller styrketräning. Jag har inspirerats rätt mkt av vad Olga Rönnberg skriver om styrketräning och att vi kvinnor ska träna likadant som män och också lyfta tungt.
För kvinnor och mäns kroppar är olika och vi bygger olika, om man bortser från de extrema fallen, så bara för att man tränar likadant som en man blir man inte en :). Sen kan man välja var man vill bygga lite extra. Vill man ha stora biffiga armar så tränar man de lite mer och väldigt tungt. Men de blir inte biffiga av träning bara sådär, tar lååång tid. Jag har fått smalare armar men mer konturer, och då har jag tränat tungt, så tungt som jag klarar av. Jag har vågat mig på 12kilos hantlar och kör med dom trots att jag bara orkar 5-6 rep men jag får inga biffiga muskler för det? :) Visst spelar kosten roll också och jag har ätit väldigt kalorisnålt sen förlossningen, kanske hade jag haft helt andra resultat med ett högre kaloriintag.
 
Innan gravidteten och idag. Jag vägde likamkt på båda bilderna men är smalare överallt idag och fastare. Min kropp har fått en högre förbränning pga alla muskler och jag orkar mer än innan :)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0