Första mätningen

Igår va det mät- och vägdag. Jag vägde ju mig förra veckan innan frosset i helgen och vägde då 54.5, igår vägde jag 55.5kg så samlade på mig 1kg vätska av all skit i helgen. Där märker man hur kolhydrater påverkar ens vikt. Därför ska man inte bry sig så mkt om vågen för det diffar -+ 2 kg för de flesta beroende på vad man ätit osv. Men jag har iaf gått ner 1kg på två veckor, en lagom viktminskning, så kommer nog inte deffa i 9 veckor om jag fortsätter gå ner i den takten.

Men om man tittar på måtten har de hänt endel på två veckor :) har även gått ner 0.5cm runt armarna. Har nu 25.5cm i omkrets där och så smala armar har jag aldrig haft innan (i vuxen ålder) :) 
Som jag sagt många gånger innan, man blir inte biffig av styrketräning, man blir slankare och fastare:) men det beror säkert på hur du äter med, jag äter kalorisnålt och det gör kanske att jag inte få dehär stora och bulliga musklerna. Men oavsett tar det väldigt lång tid innan en kvinna kan få stora och manliga muskler. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0