Back exercises

 
 
 
Filmade lite själv på gymet igår, aldrig gjort det bland maskinerna innan men igår passade jag på haha! Just ryggövningar är kul att filma för man ser ju inte hur musklerna arbetar i spegeln. Så jag blir förvånad varje gång att det faktiskt finns så mkt synliga muskler där bak :) Den sista övningen är superbra för obliques, vet fortfarande inte vad det kallas på svenska? :D Men jag känner väldigt bra där!
Sen ser ni lite kvickt i slutet hur jag drar in nedre magen när jag gör plankan, det handlar om att hitta kontakten i sin core och dra in magen uppåt och inåt, är precis samma sak som när man måste squeeza med skinkorna när man gör rumpövningar, annars får man inte samma kontakt med musklerna, och då får man inte samma resultat. Så det gäller inte bara att göra en övning utan det svåra är att göra den rätt, så om den inte känns är det oftast nåt man gör fel :)
 

 
Yesterday I was filming some of my exercises I did at the gym. Its really fun to film myself when I train my back, cause you can´t see your muscles working in the mirrow. And I always be surprise when I see how much backmuscles I have :) The last exercise in the video is super great for your obliques, its really burn!
And as you can see quickly in the video I lift up my belly when I do plank, you need to feel the connection with the muscles. Its the same thing when you train your butt, you must squeeze those glutes to feel the connection. If you don´t feel it you proberly do something wrong :)
 
 
Obliques killer!
 
 
 Don´t forget to choose HD quality at the right corner :)
 
 
 


Kommentarer
Yvonne

Den inre sneda bukmuskeln heter den muskeln :)

Svar: Ok tack :D obliques är dock lättare att skriva :P
Malin

2014-08-03 @ 10:37:42
Yvonne

Absolut håller helt med :)

2014-08-03 @ 15:16:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0