How to get abs

Hur får man magmuskler? Ja det är ju väldigt många faktorer som spelar in. Räcker inte att göra massa magövningar utan man måste få bort bukfettet och få en hyffsad låg fettprocent för att musklerna ska synas. Och magen är ju ett ställe där de flesta lätt lägger på sig och är ett av de svåraste ställerna att få bort fettet på, iaf detdär sista. Så fokusera först och främst inte så mycket på att träna magen, utan fokusera mest på kosten och att träna igenom hela kroppen. Att du tränar magen behöver inte betyda att du förlorar fettet kring magen, om du ligger på ett underskott och tex enbart tränar magen kanske det är låren det tar från först. Men det är bra att träna magmusklerna, då kommer de lättare synas sen när du går ner i fettprocent. Sen får alla inget 6 pack. Jag har superskeva magmuskler och inga typiska rutor men det syns iaf. Får va glad för det :)
Så här kommer en lista med tips för att gå ner i fett och få fram musklerna:
 
  • Undvik socker, onyttiga fetter, snabbmat, tomma kalorier
  • Ät mycket protein, i alla mål du äter ska det va gott om protein
  • Få ALLTID i dig protein fort efter träning.
  • Träna igenom hela kroppen minst en gång i veckan. Dela upp musklerna. Jag tränar 2-3 muskler plus magen vid varje pass. Så hur just du delar upp det beror på hur ofta du tränar. Låt musklerna vila 48h innan du tränar de igen. Nu låter jag sällan magen vila men resten låter jag vila 48h.
  • Jag äter kalorisnålt på kvällen, bara lätta måltider. Har funkat för mig men det är upp till var och en. Man får testa sig fram vad som fungerar med kosten.
  • Jag tränar magen efter varje pass, fokuserar alltså mest på magen, ben och rumpa på gymet.
Träna, ät, sov och va glad. Så kommer resultaten!
 

 
So how can you get abs? It´s not enough to just train your abs everyday. Its the diet who is the most important. You need to lose your fat on your belly and get a low fat%. Its not the easiest and it takw time to get rid of your bellyfat. But do not focus just on your belly and absexercises, focus on your diet and workout your whole body! Just because you do alot of abs exercises it doenst mean that you are getting rid of your bellyfat and get abs. You need to eat low calories food, eat a lot of protein and workout at leat 3-4 times a week.
But it´s good to do alot of abs exercises as well, when you are loosing your fat the abs going to show easier, but focus on your whole body. Below you can see some tips and advice to get abs and get rid of your bodyfat :)
 
  • Try not to eat suger, onhealthy fats, empty calories, junkfood
  • Eat alot of protein, you need protein in every meal you eat
  • It´s important to ALWAYS eat protein after your workouts
  • Workout your whole body at least once a week. I train 2-3 muscles at the time plus abs. So how you planning your workouts depends on how many times a week you train. I let my muscles rest for at least 48h (not abs for any reason).
  • I eat low calories food in the evening, just easy meals. It has worked for me but you need to try whats work for you.
  • I train my abs after every workout. It works for me. In the gym I focus on my abs, legs and bum.
Workout, eat, sleep and be happy and you get the results!
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Linnea

Hejsan!

Jag har precis börjat läsa din blogg och än så länge är den väldigt inspirerande.
Jag har en fråga angående kosten, Jag har länge nu minskat på mitt kolhydratsintag och äter knappt någon pasta, potatis eller ris, men mycket protein. Jag tränar 5-6 gånger i veckan, men ändå putar magen ut en del... Vad tror du kan vara orsaken till att jag fortfarande har en del fett kvar på magen som inte vill släppa? Har jag en för låg ämnesomsättning? Eller tränar jag på fel sätt? (Jag har gått ner dryga 20kg)

Tack! :)

2016-01-18 @ 19:10:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0