Last week

Jag har nu varit hemma med Vincent i 14 månader, sen va jag hemma ca 6 månader innan det, så ja, jag har varit hemma ganska länge nu :S Jag får se lite vad jag kommer göra, ska se om min pappa har jobb framöver, så undertiden jag söker jobb fokuserar jag på Vincent och att allt fungerar på förskolan :) Lär bli en hel del sjukdomar osv :S Har en vecka kvar där jag har mammapenning, har gått sååå fort! Visste inte att tiden skulle springa iväg såhär :( Njut så länge det varar haha! Vi har inte planerat nåt schema än för förskolan men ska göra det nästa vecka. Eftersom jag inte kommer jobba just nu så kommer han mest va hemma, men för att få in rutiner så tänkte jag han kunde va på dagis kanske 3 timmar måndag-torsdag eller nåt om jag inte måste på jobb osv. 
 

 
I´ve been home 14month with my baby boy now, and now I just have one week left from my mama vacation :S But I don´t have a job right now, maybe just a part time job. So Im going to focus on Vincent and that he is comfortable when he is on daycare :) The time goes so fast! Enjoy when you can!
 




Kommentarer
Malin

Har du inte sökt något jobb alls när du varit hemma? Känns lite lustigt annars att komma på precis innan mammaledigheten är slut att du inte har någon inkomst.

Svar: Jag har inkomst?
Jag kommer jobba deltid hos min mamma, kommer tjäna genom blogg (skattar givetvis) och så småningom kommer jag även jobba hos min pappa. Så jag har inget behov att söka ännu fler jobb
Malin

2014-08-24 @ 10:49:37
Malin Steinsvik

You look so good! You are my inspiration!

Svar: Thank you so much 😊😊
Malin

2014-08-24 @ 13:03:50
Malin

Tur du har en mamma och pappa som fixar jobb till dig då så du slipper söka jobb :) trodde inte man tjänade så mycket på att blogga faktiskt.

Svar: Varför är du så spänd om jag får fråga? Jag har sökt en jäkla massa jobb i flera år så tro inte jag bara glider av mina föräldrar. Sen har jag ingen skyldighet att söka jobb under min mammaledighet. Det är enda gången på många år jag släppt den stressen och fokuserat på annat än jobb då jag ständigt sökt innan. Och jo man kan tjäna väldigt mkt genom blogg och insta där man faktiskt kan leva på den inkomsten. Så va inte orolig för mig, jag har en trygg inkomst
Malin

2014-08-24 @ 15:09:00
Sofia

Har nyss hittat till din blogg, grym motivation! Riktigt bra jobbat :) förresten vad för locktång använder du för att få håret som på bilden? Skit snyggt :)

Svar: Hej! Välkommen hit ;) Kul du inspireras!
Jag använder alltid min plattång 😊 om du går in på katergorin videos ska de finnas en video hur jag lockar mitt hår :)
Malin

2014-08-24 @ 16:12:01
Malin

Tjänar man pengar på instagram? Det visste jag faktiskt inte. Hur gör man de? Bara en nyfiken undran :) Och på blogg.se hur tjänar man pengar här? Bra att du har en inkomst då. Lät som hur du beskrev det att till veckan pang bom så har du inget alls bara. Och det är bara det jag menar att även om du tycker det är tråkigt att söka jobb får man väl ta sig i kragen och göra det när man har familj. Eller danny kanske betalar det mesta ändå?

Svar: Var ser du i inlägget jag inte har en imkomst? Jag skrev klart o tydligt jag kommer förmodlingen jobba deltid på två jobb? Och jag har möjlighet att stämpla akassa så jag har en inkomst.
Företag från hela världen betalar en för man ska posta deras produkter och har du hört om sponsrade inlägg?
Vem som betalar vad i vårt hushåll har du inte me o göra. Men vi delar på allt. Nu påstår du att jag glider på Dannys lön haha! Tjänar mer än han vissa månader så sköt du ditt
Malin

2014-08-25 @ 06:58:14
Malin

Ber så hemskt mycket om ursäkt var inte min mening att göra dig upprörd. Och det står faktiskt i ditt inlägg att du inte ska jobba just nu och att Vincent mest ska vara hemma. Tur att du sen kan jobba hos din mamma och pappa det är inte alla som har den möjligheten. Och jag trodde faktiskt att det var sponsrade saker du fick och inte pengar men det är ju också skönt då. Och läs inte allt man skriver med så negativ ton för det var inte så jag tänkte när jag skrev utan bara frågade dig i ren nyfikenhet. Det känns som att du har taggarna utåt hela tiden.

Svar: Jag har verkligen inte taggarna utåt hels tiden. Läs tidigare kommentarer jag svarat på. Men du skriver allt i en sarkastisk ton och ifrågarsätter allt. Påpekar massa skit helt enkelt och lägger dig i saker du inte har nåt med o göra. Man kan läsa mellan raderna i dina sarkastiska inlägg. Varför skulle jag söka massa jobb när jag är mammaledig. Har inte nåt o göra med att jag inte söker jobb bara för jag har familj som du påstår. Ser inte var du får allt ifrån
Malin

2014-08-25 @ 08:05:45
Malin

Men jisses. Jag har ställt frågor jag undrat på utifrån ditt inlägg. Men får man bara kommentera hur duktig och snygg du är för att du inte ska tolka allt fel? Så som du svarar på kommentarer verkar du otroligt lättstött i mina ögon. Ursäkta som sagt men den biten verkar det inte som du läste.

Svar: I dina inlägg låter du som du verkligen påpekar jag är lat för jag inte sökt jobb, att de är nåt som förväntas under sin mammaledighet, att jag glider av mina föräldrar o danny, du tror jag inte söker jobb bara för jag har familj? Så om du inte menar nåt illa kan du kanske formulera dig lite bättre?
Haha rätt kul du nu påstår jag bara är trevlig mot de som skriver jag är snygg?
Malin

2014-08-25 @ 09:22:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0