Orkideer

Köpte ju två superfina vaser inne på coop, inte ofta man köper sånt där men passade på då det är väldigt svårt att hitta höga vaser, sen fick två orkideer pryda vaserna i vardagsrummet. Längtar sååå tills soffan kommer <3 Kommer bättre bilder då. Här får ni en formbild på köpet :P Men ena orkideen har börjat vissna (efter en dag). Vad göra? Har inga gröna fingrar. De står i fönstret så de kanske fått för mkt sol på sig. Men har ställd de i vatten då jag hört de gillar suga pt sig underifrån. Men de dör alltid haha 🙈
 

 
I bought two supernice vases last week and I have now bought two orchids, superpretty! And I cant wait til we get our nyew sofa <3
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Vanessa

Vi har två orkideer som vi haft i... aah vet inte..5 år typ, blommar som bara den hela tiden.
Har perioder allt faller av ju men det kommer alltid nya skott.
Jag kan inget om blommor och jag låter bara skiten vara :P
Rör dem aldrig, klipper inte, pillar inte, fyller blommkrukorna med vatten hela vägen upp så jag fyller bara på en gång i månaden typ när det är tomt.

Haha alla säger man INTE ska göra så.. men ja..dem blommar konstant och haft samma orkideer i flera år så jag håller mig till att göra så.

De stor i soligt rum (vårt kök) men inte direkt solljus på sig då de kan bränna sönder sig genom glaset när solen står på.

Svar: Tusen tack för tipset! Man kanske inte ska pilla för mkt och bara skita i dom haha. Tror inte de är så mkt sol men endel solljus är de ju då de står vid fönstret. :)
Malin

2014-08-01 @ 17:29:15
URL: http://boobluscious.blogg.se
fia

Jag lärde mig att orkidéer vill bli duschade under kranen och stå och rinba av lite innan man stoppar tillbaka dem i krukan. Dessutom gillar de att man glömmer bort dem så vattna inte för ofta. Max varannan vecka. :-)

Svar: Ok tack för tipset, så ska inte vattna en gång i veckan som jag brukar :P Men hoppas den ena vaknar till liv :P
Malin

2014-08-01 @ 17:54:04
Miss Anastasia

Har mina i ett fönster i väster, vattnar en gång i veckan (har de inte sugit upp allt dagen efter så häller jag bort vattnet som är kvar). Blommar konstant och mår prima! Enda blommor jag lyckats med! Haha
Läste det där med västerläge på nån orkidésida, så min som mådde mindre bra blev helt plötsligt jätte fin av att stå där.

Lycka till!


Svar: Tack för tipset! Jag har ingen aning om vad som är västerläge, men i värsta fall får man ställa de nån annanstans :)
Malin

2014-08-01 @ 20:43:16
Miss Anastasia

Använd kompassen i iPhonen :)

Svar: tack :) Nu står blommorna på söder haha, men vill inte ha de i väst för då måste de stå i ett tråkigt sovrum haha :P
Malin

2014-08-01 @ 21:06:20
Tessan

Jag har inte heller gröna fingrar men köpte jättefina fejk-orkidéer på Ikea så kolla där! Dom blommar alltid ;)

Svar: Haha ja plast är de bästa! Har några fina från rusta så tänkte att jag kunde klippa av blommorna o sätta i den vissna orkideen sen då bladen ser rätt oäkta ut :P
Malin

2014-08-02 @ 10:00:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0