Squats or no squats?

Alla vet att det är en hysteri med squats på sociala medier. Gör knäböj så får du en superstor rumpa typ. Alla dessa frågor om hur många knäböj per dag man gör kommer ofta. Att göra en jäkla massa knäböj kommer inte ge en stor rumpa bara sådär. Speciellt inte om man kör utan vikter. Sen ska man helst låta musklerna hinna återhämta sig. Knäböj är inget måste, jag kör inga, men jag får resultat ändå. Jag hade säkert haft mer resultat på hela benen om jag kunde köra riktigt tunga knäböj och jag hoppas jag kan det så småningom.
Men jag får noll kontakt med rumpan av knäböj så det är ingen favorit för mig :)
Som ni alla vet är favoriterna :
 
  • donkeykicks med vristband (3kg på varje ben)
  • Höftlyft liggandes på en stor yogaboll med 20 kg viktplatta på benen (axlarna på bollen)
  • Höftlyft i legcurl maskinen
  • donkeykicks i legcurlmaskinen
  • Maskin där man tränar utsida ben  (jag sitter längst fram på sätet och lutar lite bak)
  • Höftlyft med stång och axlarna på en stepbräda


 
 
Everyone knows that there is a hysteria with squats on social media. Do your squats to get a super big butt. All these questions about how many squats a day I do comes often. Doing a heck of squats will not give a great ass just like that. Especially not if you are doing them without weights. Then you should allow the muscles time to recover. Squats are not a must, don´t do any squats at all, but I get the results anyway. I had certainly had more profit on the entire leg if I could do really heavy squats and I hope I can eventually.
But I get zero contact with the butt when I do squats so there is no favorite for me :)
As you all know, are my favorite gluteexercises:
 
 
  • Donkey kicks with ankle strap (3kg on each leg)
  • Hipthrust lying on a large yoga ball by 20 kg weight plate on your legs (shoulders on the ball)
  • Hipthrust in legcurl machine
  • Donkey kicks in legcurlmachine
  • Machine that trains your outside leg (I sit at the front of the seat and lean back a little)
  • Hipthrust with rod and your shoulders of a stepper
 
this hoodie maybe don't suit me so well :P 
 
 
 


Kommentarer
Linn

Du har möjligtvis ingen video på när du gör dessa övningar? :)

Svar: Jag har postat i stort sett alla dessa övningar :) kika under katergorin videos :)
Malin

2014-08-27 @ 19:13:34
URL: http://qaskiz.blogg.se
Linn

tack, ska kika =)

2014-08-28 @ 13:59:24
URL: http://qaskiz.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0