Weekend

Redan fredag igen! Hoppas alla får en toppenhelg, verkar ju som värmen kommit tillbaka iaf :) Hade vilodag idag men körde ett jättebra cardiopass idag medans Vincent va på förskolan (gick superbra btw). Körde -500kcal på crosstrainern, sen 20 burpees och till sist endel magövningar. Så ska vila imån istället. Kanske går en promenad om jag har lust och om det är fint väder. 
Har även ätit bra idag så jag passar på att skriva ner min kost:
 
Frukost: gröt
 
Träning: cardio och mage 
 
Efter träning: proteinshake
 
Lunch: quornfile med broccoli och lite ris 
 
Mellanmål: kvargröra
 
Middag: proteinpannkakor med kvarg
 
Kvällsmål: Om suget slår till så får de bli kaseinpudding :) 
 
 



Already Friday! Hope everyone going to have a great weekend, seems like the heat come back anyway :) Had my restday today but did a great cardio session today while Vincent at preschool (went super btw). Did -500kcal at the crosstrainer, then 20 burpees and finally some abs exercises. So rest tomorrow instead. Maybe go for a walk if I feel like it and if it's nice weather.
Have also eaten well today so I take the opportunity to write down my diet:
 
 
Breakfast: oatmeal
Exercise: cardio and abs
After training: Protein shake
Lunch: quorn with broccoli and some rice
Snack: quark
Dinner: Protein Pancakes with quark


 
 
 


Kommentarer
bella

Hur gör du dina pannkakor? :)
Dessutom tänkte tipsa om ett par supernyttiga muffins, 2 bananer och ett ägg med lite hallon i samt kanel, vill man ha det sötare funkar stevia :)
baka dem i ca 10min på 200 grader elelr håll bara koll på dem! kram

Svar: Tusen tack för tipset :)
Jag tar tre äggvitor, en banan, ca en halv skopa proteinpulber och lite havregryn :) mixar och steker i smör :)
Malin

2014-08-29 @ 20:35:05
Liza

Hej! Du kanske redan svarat på denna fråga men jag undrar hur många kalorier du ligger på under en dag UNGEFÄR? Ha en trevlig kväll!!

Svar: Räknar inte kalorier längre men försöker hållla mig runt 2000kcal. Men senaste tiden måste de legat på minst 2500kcal :S
Malin

2014-08-29 @ 22:11:04
URL: http://nattstad.se/lizaprytz
Madelein

Vill inte klaga men jag förstår inte hur du kan äta så lite. Du får ju knappt i dig någon mat alls. Vad kan du ligga P i kalorier, Max 1000? Plus att du tränar på det. Din kropp måste skrika av hunger. Så lite äter man inte ens under en deff.

Svar: Tro mig jag äter väldigt mkt, mer än nånsin. Snarare runt 2000kcal. Du har ingen aning om vad min kropp behöver. Min kropp förbränner ca 1300kcal i vila, sen om jag tränar och vill ligga på ett underskott (-500kcal) så är 2000kcal bra. Om jag ätit för lite hade jag gått ner i vikt och de gör jag inte, vilket betyder jag har en balans i min kost. Men nu vill jag tillbaka i formen jag hade innan sommaren och ligger på ett lagom underskott. Har du sett maten jag postat? Hur stora portioner jag äter?
Malin

2014-08-30 @ 07:45:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0