Ahlgrens bilar pannacotta

Igår testade jag göra ahlgrens bilar pannacotta. Det är ett väldigt enkelt recept och man behöver inte många ingridienser, bara grädde och bilar. Eftersom det är gelatin i bilarna så behöver man inga gelatinblad, så egentligen borde det gå med vilket gelatingodis som helst. Man behöver heller inget socker då bilarna är söta. 
Men det va sjukt mäktigt då det i stort sett är ren grädde man äter :P
Så jag kan rekommendera att göra mindre portioner. Men detta räcker till 4 stora portioner. Men ingen orkade äta upp allt haha. Man blev lagom mätt efter halva.
 
 
Recept
2 påsar ahlgrens bilar
9 dl grädde
 
Om ni vill göra olika lager så sortera färgerna.
Koka upp 3 dl grädde på låg värme och lägg i en av färgerna. Koka tills alls är smält och häll upp i glas.
Låt svalna i kylen i ca 2 timmar. Sen gör ni likadant med de två andra lagrerna. Så det tar ca 6 timmar tills den är klar. Om man vill förstärka den gröna och rosa färgen kan man ha karamellfärg. Jag hade grenadine i den rosa färgen.
 
 
Färgen va mer grön i verkligheten, svårt att ta bra bilder med blixt och när det är mörkt :)
 
 
 


Kommentarer
Josse

Vilket enkelt men roligt recept!! Skitsnyggt blev det! :D

Svar: Ja de ser mer avancerat ut än vad det är ;)
Malin

2014-02-16 @ 14:15:57
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Anna

Åhh, så gott! Måste jag testa! =) Har sett receptet innan å tyckte de såg så fint ut!

Svar: Ja de är fint me de olika färgerna :)
Men den är väldigt mäktig så du vet :P
Malin

2014-02-16 @ 15:53:08
Emma

Hej! Detta är absolut ingen kritik utan frågar av nyfikenhet eftersom jag också är vegetarian. Äter du gelatin och äcklar det inte dig i så fall?

Svar: Jag äter det ibland men väldigt sällan. Är i stort sett bara när jag gör pannacotta. Men visst äcklar det mig om jag tänker på det. Men gelatin är nåt jag ätit hela mktt liv så jag tänker inte så mkt på det. Sen ser man inte det äckliga som man gör med kött. Har även kalvfond och buljonger ibland o de äcklar mig med när jag tänker på det. Men de är lättare när de inte syns. Samma sak med löpe. Fast löpe har jag mer svårt för.
Malin

2014-02-16 @ 21:25:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0