Breatheee

Jag har ofta svårt att andas ordentligt. Det är tungt att andas och jag kan inte göra djupa andetag. Det är inte så hela tiden men ofta när jag tränar. Det gör att jag blir så sjukt andfådd och då orkar jag inte alls mkt. Andningen är superviktig under träning men det blir bara ytliga andetag. Skitjobbigt. 
Så idag orkade jag inte så mkt, va så andfådd. Sen känner jag mig så uppsvälld o fet kring magen, såfort jag sitter ner blir den dubbelt så stor och allt bara dallrar. Men det blir ofta så efter en graviditet, huden påverkas väldigt mkt. Den är inte alls som innan. Om det blir värre efter nästa barn vill jag spara till en bukplastik, vill inte magen ska hänga till golvet när jag sitter. 
 
Om jag verkar bitter beror det på mina humörsvängningar. Antar mensen är nära haha! Jag mår så psykiskt dåligt innan mens, blir ledsen, deprimerad, irriterad och har inte lust med nåt. Trodde det skulle bli större skillnad nät jag slutade med ppillrerna men tror inte de gjorde så stor skillnad. Önskade vi kvinnor slapp alla dessa hormoner som rusar. Inte nog med att humöret påverkas extremt så påverkas även kroppen. Den blir uppsvullen och pluffsig, sen tycker jag synd om mig själv och äter mer skit och så blir den ännu mer pluffsig haha. Ond cirkel.
Har ni med problem med hormoner? Hur tacklar ni dom? Kom gärna med tips så man kan gå igenom denna veckan lite bättre varje månad :)
 
 
Klockren bild hur jag känner runt min vecka





Kommentarer
Emelie

Jag hade också sjukt mycket humörsväningar när jag hade preventivmedel men nu när jag inte har det längre + att jag äter vitamintillskott så har det blivit mindre. Känner mig mer trött... Men ta vitamintillskott, det ska hjälpa har jag hört! :)

Svar: Vet du vilka vitaminer?:) jag tar ju den mitt val vegetarian. Kanske behöver ta omega 3 och d vitamin. De får jag nog i mig lite av.
Malin

2014-02-26 @ 21:07:24
URL: http://www.misstrong.blogg.se
Josse

Hur kommer det sig att du bara äter vegetariskt och hur länge har du gjort det? Alltid funderat men glömt att fråga!

Svar: Jag kan göra ett inlägg om det :) har iaf ätit vegetariskt i 3 år men äter fisk.
Malin

2014-02-26 @ 21:22:04
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Emelie

Jag äter ju kvinna tabletterna från apoteket och sen har jag druckit multivitamin och tar även extra omega 3 kapslar + d-vitamin :)

Svar: okey :) Köper du det på apoteket? Det finns så himla många olika omega 3 tabletter så vet inte vilka man ska köpa :) Men det är kanske samma i alla :)
Malin

2014-02-26 @ 22:40:37
URL: http://www.misstrong.blogg.se
Emelie

Jag vet faktiskt inte om alla kapslarna är likadana.. Det borde ju inte vara likadana om några kostar 20 kr på Ö&B och en annan kostar 100 kr på apoteket? Eller? :P Mina heter "friggs" omega 3 fiskolja och jag köper mina på börjes men tror de finns lite överallt :) Kostar 60 kr för 60 st kapslar :)

Svar: Ja de borde ju va nån skillnad då. Får kika på apoteket vad jag hittar :) ica har ju också har jag sett :)
Malin

2014-02-26 @ 23:17:39
URL: http://www.misstrong.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0