Ceviche

Gjorde ceviche till Danny och hans mamma igår. De tyckte om den vilket va skönt, för jag smakar den inte själv då jag tycker det är äckligt att äta fisken som bara tillagas av citron. 

Jag skar en förpackning torsk i små bitar (400gram) och pressade över 4 citroner så det täcker fisken. Lägg plast över skålen och låt ligga under natten. Fisken "tillagas" av citronen.
Sen kryddar jag med färsk koriandet som jag hackat, tog 2 tredjedelar av krukan, en rödlök, en chili, lite olja och salt och peppar. Men Dannys mamma har spiskummin i som jag ska ha nästa gång :)  Servera med ris.



En väldigt simpel rätt men en av Dannys favoriter


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0