Fokus på rätt ställe

Alltså på sig själv. Det är så sjukt lätt att börja jämföra sig så mkt med andra och alla de perfekta bilderna på andras kroppar på nätet. Hälften av dom är i stort sett redigerade, alla bilder i tidningarna är redigerade osv.
Sen har alla olika kroppstyper. Det är ingen mening att må dåligt över saker man inte kan påverka, man kan bara göra det bästa utifrån ens egna förutsättningar. Jag är inte perfekt, jag har massa komplex som jag ofta försöker se förbi, att det inte går göra nåt åt det förutom plastikkirurgi. Om jag hade haft pengar tror jag att jag hade gjort fler operationer, samtidigt vill jag inte behöva gå så långt och vill va nöjd med så som jag ser ut än o hela tiden sträva mot nåt jag inte är. Men en sak jag kan påverka är kroppen, det är iaf nåt jag blir mer och mer nöjd med. Jag kan inte få vilken kropp jag vill men jag kan bli mitt bästa jag utifrån mina förutsättningar.
Så det är ingen mening att jämföra ens kropp med andras. Jag kan tex önska jag hade bredare höfter, bredare axlar, smalare midja, och hade önskat jag såg helt annorlunda ut i ansiktet. Men ingen mening jag lägger negativ energi på det för det kommer aldrig kunna ändras utan det är bara att gilla läget och försöka va nöjd med så man ser ut :) Men det är nåt som går upp och ner.
 
 
Stop competing with others
And start competing with yourself
 
 
 
 
När det gäller min träning försöker jag påminna mig själv om att det är mig själv jag tränar mot, ingen annan. Jag har mina egna mål och förutsättningar för att klara dom.


Kommentarer
Madeleine

Hej.
Har för mig att du hade bedset och amningskudde med stjärnor på till Vincent och att du köpte dom på amazon. Tycker det är så svårt att hitta rätt sökord på amazon.

Skulle du kunna berätta hur du hittade det eller ge tips? Vill så gärna ha bedset och amningskudde med ljusgrå stjärna, dock hittar jag inte ens ngt som är likt där . Mvh // Madeleine.

Svar: Hej!
Är denna kudden jag har:
http://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B008H33JL4/ref=mp_s_a_1_1?qid=1392547866&sr=8-1&pi=AC_SX110_SY165

bedset med stjärnlr köpte jag på ullared. Men det va kass kvalite så måste köpa nytt.

Du kan också söka på avdelningar (department). Väljer du baby så kan du sen välja tex leksaker, skötsel osv o då kommer det populäraste upp.
Då ser du med vad de olika sakerna kallas på engelska :)
Malin

2014-02-16 @ 11:41:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0