Giggs

Katter kan verkligen hitta alla möjliga ställen att sova på. Nu på vintern sover ofta våra katter på fönsterbrädorna över elementen. Så mysigt det verkar när det är kallt i huset :)
 
Tog lite bilder på mitt lejon. När jag tar riktiga bilder måste jag ju lägga upp de nånstans :P 
 
Nästa katt vi kommer köpa kommer va en raskatt. Funderar på bengal, för en bengal skulle ju matcha mig hela tiden haha, okey inte riktigt därför jag vill ha en bengal, men de är så sjukt vackra! Eller en siames, brittisk korthår eller ragdoll. Men tror inte vi kommer kunna köpa ragdoll eller birma för Danny är mer allergisk mot just den rasen, synd för de är så mysiga och mjuka
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Anonym

Tänk på att bengal är väldigt vilda av sig och hoppar i gardiner och fönster och river ner saker...

Svar: Jo har läst de har mer energi än andra katter. Fast de är ju också väldigt olika från katt till katt. Alla bengaler river ju inte saker :) Giggs tex är väldogt vild han med.
Malin

2014-02-11 @ 19:24:29
Elin

Hua, skaffa inte bengal om du inte vet vad du ger dej in på! Visst dom är fina men läs på innan om vad den har för egenskaper. Typiskt bengal beteende är att man inte kan ta upp katten o mysa bara sådär utan de ska vara på dennes villkor. Vi lämnade ju tyvärr tillbaka vår bengal :/ har en kompis som föder upp

Svar: Kommer inte bli nån katt till på många år så hinner säkert ändra mig flera gånger :) fast de behöver ju inte va så reserverade heller. Vet en som nyligen köpte en bengal som ligger i knät. Ingen av våra katter vill bli uppburna o ligga hos en utan är på deras villkor. Så de är nog mer ett kattbeteende då alla katter är mer eller mindre reserverade.
Malin

2014-02-11 @ 22:49:19
Elin

Jodå jinx låg i knäet på kvällarna :) eller mellan rycken han fick när han var överallt o ingenstans ;) väldigt speciella katter

Svar: Haha ja de är ju jobbigt om de är för vilda. Räcker med en bebis :)
Malin

2014-02-12 @ 20:42:58
Sabina

Tycker inte alls bengaler nödvändigtvis är så vilda av sig.
Min kisse är inte mer vild än någon annan, hon sover mycket på dagarna och är ganska aktiv mellan tupplurarna.
Hon sover hela natten vid mig och ligger gärna i knät och myser när hon är sugen på det. Visst vill hon inte alltid bli buren men det är något mat får lära katterna när dom är små, tex om man släpper ner den varje gång den spretar emot så kommer den ju veta hur den ska slippa bli buren.
Vill man ha en lite lugnare bengal så väljer man ju inte den mest aktiva i den kullen.
Siameser är minst lika aktiva däremot är brittisk korthår en riktig mysig soffpotatis :-) (oftast)

2014-02-15 @ 19:06:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0