Mer magövningar

Här är de övningar jag kör för sidan av magen. Jag tränar sidan rätt sällan, ca 1 gång i veckan ordentligt. Så vet inte om mina muskler som ramar in rutorna längst fram är pga av dessa övningar eller om det är för de övningar jag la upp tidigare i veckan som jag kör varje pass.
 
 
Bicycle crunches
Jag brukar göra varannat ben så länge som jag orkar. Denna övning är alltid med i mina tabataset. Kör denna övning några gånger i veckan
 
Sidoliggande ryggresning
Jag brukar hålla i 10kg viktplatta med armen rakt ner mot marken och kör tills det brännner ordentligt i sidan. Så man går ner och sen upp, det räcker att gå upp så man är raklång.
Haha sorry för den lilla bilden, hittade verkligen ingen bättre :D
 
 
 
Cable twist
Denna övning gör jag ca 1 gång i veckan. Men jag har kabeln i höfthöjd. Kika på youtube så ser ni hur tekniken ska va :)
 
 
Sidoplanka
Denna har jag börjat göra nyligen och bränner bra i sidorna :)
Brukar även gå upp och ner med höften med armen rakt upp i luften
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0