Motivation

Jag har känt den senaste tiden det inte är lika kul att träna som i början, sen känner jag mig inte lika mycket i form pga att jag ändrat mina kostvanor.  Men jag tycker fortfarande det är väldigt kul att dra till gymet men det går mer på rutin nu. 
I början är det ju alltid nytt och spännande, speciellt när man börjar på ett helt nytt gym som jag gjorde. Sen fick jag tydliga resultat hela tiden då jag hade så mkt att gå ner. Men nu har jag gått ner allt, fått rätt mkt muskler, så nu kommer resultaten långsammare. 
Så nu gäller det att fortsätta och inte nöja sig och börja äta onyttigt och tappa träningsrutinerna som alltid skett innan. För när jag är nöjd med kroppen ställer jag lägre krav på mig själv, tillåter mig massa onyttigt och då tappar jag resultaten. Jag vill komma ett steg längre och vill få mer muskler. Så det gäller att fokusera på det och köra på :)
 
Så jag måste försöka äta mindre onyttigt. Äter bra mat och mellanmål men har unnat mig lite för mkt skit för många dagar i veckan. 
 
En sak som hjälper lite med att hålla motivationen att gå till gymet är att köpa snygga träningskläder :) Sen att testa nya övningar ibland. För det är inte kul att köra samma upplägg vecka för vecka. Så jag kör alltid lite olika övningar men har några favoritövningar för varje muskel jag alltid kör. 
 
 
Den där kulan under naveln som jag störde mig på är nästan borta. Så skönt :) Tror putmagen är det svåraste att få bort efter en graviditet då allt är så uttöjt just där. Plankan är iaf en superbra övning som plattar till magen inifrån. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0