Nytt schema

Nu ska jag ju inte köra så mkt cardio. Blir isf en stund efter styrkepassen om jag har ork och tid. Mitt mål är att bli starkare, mer fit och vältränad. Så därför prioriterar jag styrketräning då det bara är styrketräning som kan göra en riktigt vältränad och stark. Ett styrkepass ger mer än ett cardiopass, det tror jag verkligen. Man förbränner långt efter passet och blir mer fast medans cardio bara förbränner i stunden, man förbränner dock mer i stunden under ett intensivt cardiopass. Men läst för hård cardio bryter ner musklerna. 
 
Så det är skönt jag har mkt styrketräning under varje pass, cardiopassen är såå tråkiga :) 
 
Valde att lägga axlar och rumpa två gånger i veckan då det är de jag vill bygga mest. Tror jag kan åstadkomma en putigare rumpa med träning men inte rundare. Läste om musklerna kring rumpan och det är omöjligt att träna sig till en rund rumpa som man hela tiden ser på instagram. Så ingen mening att köra massa squats o tro man ska få en rund fyllig rumpa. De som har en rund rumpa bakifrån är de som lägger på sig mer fett där och som täcker sina "butt dents" (där det går in vid sidorna). Destu mer man tränar destu mer kommer dessa fram och jag har rätt tydliga butt dents (kan inte ordet på svenska). Så jag kan inte träna mig till min drömrumpa utan måste isf göra ett kirurgisk ingrepp :P Men jag nöjer mig om jag lyckas lyfta den lite o få den putigare :) 
 


 
Det röda är var vi har muskler och vid det vita har vi inte muskler och går alltså inte bygga nåt där.
 


 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0