Överenergi

Den senaste tiden har Vincent varit rätt jobbig att natta på kvällarna. Ingen fara på dagen, då somnar han utan problem efter han ätit. Men på kvällarna är han superbusig såfort man lägger han i spjälsängen, sparkar hela tiden av sig täcket, flaxar osv. Jag brukar alltid vänta tills att lägga han tills han är någorlunda trött och hungrig. Som idag har han sovit 1.5 timme från 10.30-12.00 och sen sov han kanske 15-20 min sammanlagt när jag va ute o gick med han så trött borde han va vid 21.00 ikväll :) Men han kanske inte behöver sova på eftermiddagen. Han somnade iaf nyligen, och det är sååå skönt när man äntligen fått han o sova, sån lättnad :)
 
Det jag gör när han inte vill sova efter maten är att först vagga han en stund o få han lugn (funkar sällan), så då blir det ipaden där jag gjort en spellista på youtube till Vincent som han lyssnar på. Det funkar oftast och han somnar av sig själv. Det hjälper även mig att inte tappa tålamodet om man kan uppehålla han lite med hans låtar och tillslut somnar han.
 
När han va bebis kunde jag inte skilja på de olika skriken och man sprang till han såfort han gjorde ett ljud, men idag är det lite mer lättsamt. Blir inte stressad som jag va i början för nu hör man oftast vad för skrik det är. Om det är trötthet, utråkad, hungrig eller om han är ledsen. Hungrigskriket är det värsta och högsta, där finns det inget stopp föränns han får mat. Sen har jag lärt mig att inte gå in direkt till Vincent när han skriker, för om han är trött och skriker somnar han oftast rätt fort av sig själv, så det hjälper inte att gå in. Som på natten och han börjar gnälla, jag ligger alltid kvar en stund o hoppas han somnar om, och de gör han oftast :)
Men det är såklart skillnad på skrik och skrik, om han skriker ordentligt går jag alltid till han direkt.
 
 
<3 Min modell <3
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0