Bananpannkakor

Fick en förfrågan om jag kunde lägga upp receptet på "mina" bananpannkakor igen så här kommer det :)
Kallar det även proteinpannkakor då de även är mkt protein i dom :)
 
 
Bananpannkakor
 
3 äggvitor
1 banan
1 msk fiberhavregryn (inget måste)
proteinpulver efter smak, ca 0.5dl (choklad eller vanilj)
Vaniljpulver/kakao
 
Mixa allt och stek i olja/kokosolja eller smör. Jag steker alltid i smör.
Innan hade jag problem med att de alltid gick sönder men nu lyckas jag nästan alltid :)
 
Oftast äter jag dom som de är då de är riktigt goda (som riktiga pannkakor), men om jag vill ha mer protein så tar brukar det bli kvarg och bär. Värmer bären i micron och sen blandar i kvargen :)
Ca 30 gram protein i pannkakorna, och om man lägger till en burk kvarg (250gram) så blir det sammanlagt 55 gram protein :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Lina

Om du vill ha mycket godare men liiite "onyttigare" prova ringla över honung och skiva en banan till,
Det är sååååå gott ;)
Kram

Svar: Är inte så förtjust i honung :P banan har jag i pannkakorna så känner det räcker med banansmak. Däremot ska jag testa med vaniljkesella till när jag vill lyxa till det :)
Malin

2014-01-31 @ 09:54:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0