Dag 1

Skönt med ett nytt år. Nya tag och nytt fokus! Efter allt onyttigt man slängt i sig de senaste veckorna så känns det skönt att fokusera på att äta bra mat som gör min kropp en tjänst. När jag blir sugen på nåt onyttigt får jag påminna mig själv om att jag mår dåligt av det (nedstämd, uppsvälld, slö, kramp i magen).
 
Det jag kommer äta mycket av är kvarg, bär, frön, proteinpulver, quorn, linser, bönor, grönsaker, broccoli, blomkål, avokado, torsk
 
Kommer även lägga in mer cardio och alltid köra 200-600kcal efter varje pass. 
Nu kör vi :)
 
Här är mitt nya träningsschema 
 


Dagens mat:
 
Frukost: kvarg mixat med bär, frön, proteinpulver och banan
 
Träning: ben, rumpa och lite cardio
 
Efter träning: En proteinshake
 
Lunch: Quornfärs med bönor, paprika och tacokrydda, sallad, tacosås och kolt blomkål/broccoli
 
Mellanmål: En kvarg med bär
 
Middag: torskgryta med pasta
(Eftersom grädden går ut idag blir det gryta, annars kommer jag inte äta gryta med grädde på ett tag). Lätt cremefraiche är ett bättre alternativ). 
 
 
 
Man kan fortfarande äta stora potioner, det viktiga är vad man lägger på tallriken. Grönsaker innehåller knappt några kalorier men mycket nyttigt! Tacosaucen innehåller knappt heller några kalorier och är god till det mesta
 
 
 
 


Kommentarer
emmaEmmellanåt

Hej,
Tack för en bra blogg :)
Undrar lite om du kan hjälpa mig med att handla på amazon. Hur det funkar o om du har ngra tips?
Kram Emma

Svar: Hej. :)

Jag beställer ifrån www.amazon.co.uk.
Jag söker bara på det jag vill köpa, typ babysitter tex så kommer de upp massa från olika företag. När det står free delivery with prime är det gratis frakt om du handlar för minst 25 pund från det företaget sålänge du väljer det alternativet vid utcheckningen.
Jag har sparat många tusenlappar genom den sidan :)
Malin

2014-01-01 @ 20:21:27
Malle

Hackar du bönor eller hur tillagar du dom?

Svar: Jag köper såna på burk eller pappersförpackning(inlagda) och sköljer och lägger i quornfärs, steker med quornfärs eller har i grytor/soppor :) så de behövs egentligen bara värmas.
Eller köper man torra bönor då inlagda förlorar lite näring. Men de behövs blötläggas ett dygn typ.
Malin

2014-01-01 @ 22:39:55
Malle

Tack, ska testas imorgon :) Kollade upp shapeup å jäklar villen bra app! Tack för det :)

Svar: Varsigod :) man ser bra vad allt innehåller o lär sig i vilka varor de innehåller mkt kalorier. Men den fördelar protein, fett och kolhydrater lite fel om man styrketränar. Då bör proteinet va ca 2gram per kroppskilo :)
Malin

2014-01-01 @ 22:54:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0