Dag 13

Har varit väldigt trött hela dagen, haft grus i ögonen och velat sova typ. Men när jag kört en stund på gymet fick jag megaenergi och blev väldigt fokuserad på vad jag ville ha gjort. Jag körde rumpa, triceps, lite mage och cardio. 
Gjorde en ny rumpövning som jag gillade och som jag kände mkt i rumpan och det va utfall i smithmaskinen. Nu kunde jag känna bra i rumpan och baksida lår men fick ont i knäna av övningen, speciellt högra. Det gör ont i det knät man har bak, alltså inte det främre benet som man tränar i det setet. Tror jag sträcker ut knät på nåt sätt i utfall som gör att det gör ont. Kan ju bero på senorna som en skrev. Men jag stretchar benen efter varje pass ordentligt. Måste ta tag och boka en tid hos sjukgymnast. Man vill lösa problemet själv men det har vait såhär i flera månader nu :( såå många övningar jag vill göra men knäna hindrar mig..


Dagens summering får man nog ta med en nypa salt. Har småätit lite jordnötter, sen är det omöjligt att veta hur mkt man förbränner vid styrketräning. Men det har blivit mkt fett idag pga jordnötterna. 

Dagens kost och träning:

Frukost: Gröt

Lunch : torskgryta med pasta

Träning: rumpa,triceps, mage och cardio

Mellanmål: Kvargröra

Middag: Omelett med sallad

Övrigt: småätit snickerskakor under hela dagen ;)

Äggröra med lök, broccoli och blomkål 





Kommentarer
Emelie

Hej! Hoppas du ser denna kommentar! Jäklar vad grym du är och vad du inspirerar mig :) Tänkte tipsa om att göra utfallen bakåt istället. Så ta klivet bak istället för fram, skonsammare för knäna. Jag får som du ont i bakre knät i utfall. Men på detta sett går det bra :)

Svar: Hej! Tack så mkt ^^ kul du blir inspirerad, och tack för tipset. Ska testa det i helgen :) är bara balansen som är svår så brukar stå på samma ställe och bara gå ner och upp :)
Malin

2014-01-24 @ 15:47:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0