Dag 23

Hade inte suttit fel med en påse naturgodis nu, eller kanske en chokladkaka och chips? 
Va längesen jag åt sånt, äter mest naturgodis. Jag älskar naturgodis för där får man choklad, nötter, salt, sött i en god blandning utan massa konstiga ingridienser som finns i lösgodis. Läängtar varje lördag så jag kan köpa mig en stor påse, är så satans gott när man inte äter sånt varje dag. Man uppskattar det mer då = vräker i sig som leder till illamående..

Idag har jag tränat rygg, biceps och mage. Blev ingen cardio idag dels pga att rygg och biceps tar lång tid att köra igenom och Danny och jag har sagt att vi max är borta på gymet i 2 timmar. Vilket visserligen är en lång tid men ibland hade man velat va där längre. 
Sen är jag väldigt öm om tån. Den ser helt cp ut nu när de sytt, som en stor del av tån är borta  :o

Ökade vikterna i hantelrodd. Istället för att köra massa reps som jag gjorde innan kör jag nu 16kg 12x4. Brukade ha 10 kilo innan så de är en kraftig ökning :) va rätt svag idag kände jag så orkade inte lika mkt som jag brukar. Men man blir trött i armarna efter ett ryggpass. 

Nu börjar biceps verkligen komma fram. Musklerna fortsätter växa trots ett kraftigt underskott. För nu är shapeup inställt på 1600kcal per dag och redan det är ett underskott. Vet dock inte hur många kalorier man förbrukar i vardagen men har för mig det är runt 2000kcal om man är aktiv? 

Dagens kost och träning:

Frukost: gröt

Lunch: torsk med potatis och spenatsås

Mellanmål: kvargröra och en banan

Träning: rygg, biceps, mage

Efter träning: en proteinshake

Middag: omelett med 3 äggvitor, ett helt ägg, spenat, broccoli, lök, ruccola och en sallad. 

Kvällsmål: ett äpple


Kommentarer
Anonym

Hur var dom i storlekarna? :) tightsklädda altså

Svar: De va lite stora i storleken, de gled lätt ner. Men de sitter ändå tajt överallt :)
Malin

2014-01-23 @ 23:38:52
Anonym

Byxorna*

2014-01-23 @ 23:39:08
Emelie

Hej. Måste bara kolla om jag förstår rätt. Om man kollar på vad du ska få i dig totalt i gram på staplarna ska det bli 2531kcal. Struntar du i dem just nu å kollar bara så att kcal intaget blir någorlunda rätt (alltså 1597)? :)

Svar: Hej! Jag har bara fyllt i hur mkt jag vill gå ner. Så nu har jag 53 kilo som mål bara för att den ska ge mig ett underskott. Och då räknade den ut att jag ska äta 1597kcal per dag för att gå ner ett kilo :) vet inte riktigt vad du får 2531kcal ifrån?
För träningen gör att jag kan äta mer men ändå hamna på underskott :)
Malin

2014-01-24 @ 16:45:27
Emelie

Jag gångrade kolhydrater, protein och fettet med kcal. Alltså det som de står du ska komma upp i.1g kolhydrater =4kcal så175x4=700kcal. 1g protein =4kcal så 262x4=1048 och 1g fett =9kcal så 87x9=783. 700+1048+783=2531 :)

Svar: Hmm så har jag aldrig räknat :) jag utgår bara från de kcal den räknar ut. Men vill inte riktigt äta det som den räknar ut. 262 gram protein är väldigt mkt :)
Malin

2014-01-24 @ 17:38:45
Emelie

Hehe, ja precis :) men tänkte bara tipsa på de så att du har lite koll. Man kan ju även ändra det där själv hur man vill :) ibland så tycker jag den där appen blir lite knepig när den räknar. Men som du ser ut så verkar de gå galant för dig ;) ps. Kul att du svarar så snabbt :)

Svar: Ah jag har ändrat så jag äter mest proteim, sen kolhydrater o minst fett. Men de blir ändå väldigt mkt gram protein om jag inte äter mer kolhydrater :)
Ja den är lite klurig, men äter egentligen inte utifrån den så mkt utan bara för o se var jag ligger i kaloriintag :) tack så mkt!:)
Malin

2014-01-24 @ 18:04:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0