Dag 28

Ni kanske börjar tröttna på mina dags sammanfattningar men kommer inte göra de så länge till :) I längden orkar man inte skriva in precis allt man äter i shapeup. Men det är väldigt lärorikt att göra det under en tid för att se hur mkt kalorier allt innehåller. Och sen lär man sig även i vilka produkter som har mkt protein osv. 

Idag har jag ätit väldigt bra och mkt. Fast jag kom på en sak, nu har jag ju ställt in så jag ska gå ner ett halvt kilo i veckan, och har legat på -500 underskott på det. Så egentligen har jag legat på ca -1000kcal per dag. Fast tror inte de är så mkt för då hade jag gått ner ett kilo i veckan och jag har inte gått ner så mkt. Tänkte väga och mäta mig imånbitti. Spännande! Men också läskigt. För är orolig ingenting har hänt, samtidigt vet jag att denna deffperioden gjort nytta för är mkt mer rippad nu än för några veckor sen :)



Dagens kost och träning:

Frukost: gröt

Middag: quornfile med matvete,bön/linsröra och grönsaker

Mellanmål: en clementin och en banan

Träning: triceps, mage, cardio

Mellanmål: proteinpannkakor och en proteinshake

Middag: äggröra med quorn, grönsaker och en sallad

Kvällsmål: ett granatäpple







Kommentarer
malin

Hej! Har funderat på att ladda ner appen du använder =) kostar den något? Skriver du bara ner t.ex två ägg så räknar den ut hurmycket det iinnehåller osv? Väger du maten lr tar du på ett ungefär? Tack för en grym blogg!
kram

Svar: Tack så mkt :) den kostar ingenting om du inte vill ha pro o mer funktioner. Men tycker gratisversionen räcker :) den heter lifesum på appstore och inte shapeup längre.

Man kan antingen scanna in stretchkoden på varan så kommer det upp eller söker man. Finns ju massa varor och massa olika ägg hehe. Men när jag äter äggvita söker jag bara på äggvita o lägger till antal.

Jag väger inte maten utan räknar på ett ungefär. Går oftast ange dl osv.
Malin

2014-01-29 @ 09:12:40
malin

Tack för snabba svar!

2014-01-29 @ 10:11:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0