Dag 3

Idag är det fredag och en dag där jag de senaste veckorna unnat mig onyttigt. Men inte idag. Inte en endaste kalori extra som jag småätit utan har hållt mig till mina mål. Har inte tränat idag och då känns det extra viktigt att äta bra. 

Imorse testade jag göra gröt på bovete då det är glutenfritt. Fast det smakade inte lika gott som fibergryn men om det gör min mage mindre svullen är det värt det. Fast brukar inte svullna upp så mkt på morgonen. Kommer oftast på kvällen. Som nu är magen en stor ballong. Tror det beror på laktosen, men kvargen tänker jag inte sluta äta :) Så smidigt att äta och så nyttigt. 

Dagen kost:

Frukost: Bovetegröt

Lunch: Quornbullar med kokt blomkål/broccoli, tomat och lins/böngryta + en kaffe

Mellanmål: Kvarg och en kaffe

Middag: Linssoppa

Övrigt: Kanske tar nån sked jordnötssmör då jag börjar bli hungrig


Kvällsinspo
Älskar timglasfiguren!


den högra bikinin ser ut att komma från katsumi,se (chynnadolls.com) 
Kommer nog köpa den till våren :) 

Hur går det för er då? Någon som ändrat sina vanor? Börjat träna? Eller är inne på en strikt månad som jag? Berätta gärna om era framsteg, alltid kul att läsa :)



Kommentarer
Josse

Jag började igår, hade kvar snacks som jag åt av den 1 så blev 2 jan som start för mig ist. Tänkte köra strikt med maten, dvs väck med det mesta sockret som går. Har haft rejäl huvudvärk men det börjar lätta nu. Tänkte köra mer styrka när jag kommer iväg till gymmet (och allmänt bara träna mer än jag gjorde innan när jag pluggade). Men idag gick det sådär, skulle på lägenhetsvisning som drog ut på tiden så hann inte till nåt gym innan det stängde. Så blir till att sticka iväg imorgon ist! Hur känner du? Vilka förändringar har du gjort sedan innan när det kommer till maten?

Svar: Duktig du är! Maten är ju det svåraste känner jag när suget slår till. Då gäller det verkligen att sysselsätta sig med något eller äta på nåt nyttigt :P Änsålänge har jag bara tagit bort godis/kakor och sånt skräp, sen kommer jag äta väldigt lite pasta/potatis och ris och bara äta det innan träning i lagom mängder. Sen kör jag mer cardio så mina pass blir lite längre nu. Egentligen är det viktiagaste att ligga på ett underskott och få i sig tillräckligt med protein, sen spelar det egentligen ingen roll vad man äter :) Men destu mer näringsrikt destu bättre för kroppen.
Malin

2014-01-03 @ 22:42:02
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Mrs V

Oh lord, dreglar över översta bilden... hade jag haft sådan kropp hade jag vägrat bära kläder :P

Svar: Haha samma här! Tyvärr har jag inte den kroppsformen. Men du har ju den midjan redan! :)
Malin

2014-01-04 @ 08:42:35
URL: http://boobluscious.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0